مدیرعامل شرکت عمران بازآفرینی شهری گفت: سال ۱۴۰۲ در شهر تهران شاهد رشد ۳ برابر نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده در مقایسه با سال قبل از آن بودیم.

 محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه با بیان اینکه استان تهران رتبه اول در نوسازی بافت فرسوده را دارد، گفت: سال ۱۴۰۲ در شهر تهران شاهد رشد ۳ برابر نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده در مقایسه با سال قبل از آن بودیم که حاصل تلاش شهرداری تهران در اجرای بسته‌های تشویقی است.

آیینی با اشاره به اینکه محور اصلی کار بازآفرینی، شهرداری است تصریح‌کرد: شهرداران مناطق مدیران عملیاتی این کار هستند و باید فضا را به‌گونه‌ای فراهم کنند که مردم به نوسازی مساکن خود در بافت‌های فرسوده تشویق شوند.

وی با بیان اینکه تبعیض اجتماعی در حوزه شهرسازی بسیار زیاد است اظهار کرد: با این وجود ساخت و ساز در کشور بر اساس قانون نظام مهندسی صورت‌می‌گیرد و باید نظارت‌ها در این حوزه افزایش یابد.

آیینی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان نماینده تخصصی دولت در این حوزه و شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز به‌عنوان مجری سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی به‌گونه‌ای  در حال برنامه ریزی است تا شرایط برای ورود مردم به نوسازی تسهیل شود، همچنین سعی می شود  شهرداری‌ها بتوانند به‌خوبی در این مسیر حرکت کنند.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: نوسازی ، بافت فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار