جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: آموزش و تربیت یکی از مواردی است که می‌تواند عنصر بی مهارت را تبدیل به یک عنصر فعال کند.

سومین جلسه تبادل نظر، هماهنگی، پیگیری امور مهارت آموزی کارکنان وظیفه فراجا با حضور سردار شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا برگزار شد.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا در این جلسه در سخنانی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های سازمان انتظامی جمهوری اسلامی ایران کار میدان را در میدان متعدد انجام می‌دهد و اینکه یکی از مسایل اصلی کشورمان موضوع اشتغال است و وضع موجود چیزی است که مردم را قانع نمی‌کند.

وی افزود: نیرو‌های مسلح یک توان و ظرفیتی خوبی دارند که می‌توانند کمک کنند و آموزش و تربیت یکی از آن مواردی است که می‌تواند یک عنصر بی مهارت را تبدیل به یک عنصر فعال کند و این امر در مدتی که جوانان به خدمت سربازی مشرف می‌شوند بر عهده نیروی‌های مسلح می‌باشد و ما به این موضوع به عنوان یک وظیفه نگاه می‌کنیم.

سردار شرفی با بیان اینکه آموزش یک مهارت به کارکنان وظیفه، کمکی به فرزندان خودمان و ملت عزیز می‌باشد و باید جمعیت فعال مهارت داشته باشند اضافه کرد: قطعادر یک کشور جمعیت فعال و دارای مهارت یکی از این مولفه‌های اقتدار محسوب می‌شود.

وی افزود: وقتی ما از آموزش مهارتی به یک سرباز نام می‌بریم یعنی از نظر سرمایه اجتماعی فوق العاده تاثیر گذار بوده و می‌تواند باعث تقویت اقتصاد شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا در پایان نسبت به استفاده از همه ظرفیت‌ها برای بهتر برگزار شدن مسابقات تاکید کرد. 

در ابتدای این جلسه سردار "محمد حسین حمیدی" معاون تربیت و آموزش فراجا ضمن خیر مقدم به حاضرین و ضرورت تشکیل این جلسه برای همگرایی و هماهنگی بیشتر در برنامه‌های پیش رو و انجام اقدامات برای بهتر برگزاری مسابقات، تبادل نظر و استفاده ار تجارب یکدیگر در این مکان را مهم دانست و گفت: باید با یک هم افزایی بتوانیم این ماموریت را به خوبی به سرانجام برسانیم.

معاون تربیت و آموزش فراجا در ادامه بیان داشت:ما در معاونت تربیت و آموزش فراجا در صددیم تا بتوانیم اشتغال زایی و رفع مشکلات اشتغال جوانان را در آینده و بعد از خدمت کمتر کنیم و این خود قطعا به امنیت اجتماعی کشورمان کمک خواهد کرد.

در ادامه سردار منوچهر آبادی جانشین معاونت تربیت و آموزش فراجا، نکاتی را پیرامون رسیدن به اهداف و استفاده از فرصت‌ها و اینکه در استان‌ها با برگزاری جلسات با حضور فرماندهان و حل مشکل مطالبی را عنوان کرد.

وی هدف از برگزاری مسابفات را کمک به توانمندی شغل و ارتقای آموزش‌های مهارتی، تبلیغ و ترویج فرهنگ مهارت آموزی، بهره گیری از مهارت آموختگان برتر در طول دوره ضرورت و ایجاد نشاط، افزایش جذابیت از نکات مهم وضروری این دوره عنوان کرد.

جانشین معاونت تربیت و آموزش فراجا همچنین از افزایش دامنه رشته‌ها و تبلیغات در سراسر کشور و بدست آوردن رتبه خوب را از اهداف این معاونت دانست.

سردار گودرزی معاون تربیت و آموزش قرارگاه مرکزی مهارت آموزی نیز در ادامه جلسه بیان داشت: اقدامات بسیار خوبی در همه سازمان‌های نیروی مسلح در حال انجام است از جمله قریب به ۱۵ هزار کارگاه واقعی را در بحث اشتغال و کمک به دولت محترم به ثبت رسیده و در حال انجام است.

 وی در پایان گفت: امروزه ۹۰۰ هزار نفر تحت پوشش مهارت تخصصی قرار گرفته شده اند هرچند با برای رسیدن به بحث ایده آل و مطلوب فاصله داریم ولی از زحمات دوستان در حوزه مهارت آموزی تشکر و قدردانی می‌کنم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار