امانی گفت: اگر مجلس استانی شدن انتخابات را در دستور کار قرار دهد و امسال آن را به تصویب برساند، در انتخابات سال آینده عملیاتی خواهد شد.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه استانی شدن انتخابات شورا‌ها مدتهاست در مجلس در دست بررسی است، اظهار کرد: طرح مدیریت یکپارچه شهری که بخشی از آن به انتخابات شورا‌ها و انتخاب شهردار اختصاص دارد، در مجلس در دستور بررسی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: یکی از فرضیه‌ها نیز این بود که انتخابات سراسری نباشد و به صورت استانی برگزار شود که قطعاً مزایا و معایبی دارد. باید بررسی‌ها صورت بگیرد تا در نهایت آن چیزی که به نفع مردم و مردم‌سالاری دینی است، اتفاق بیفتد و طرح نهایی در مجلس به تصویب برسد.

امانی با بیان اینکه مجلس دوازدهم تا چهار سال آینده می‌تواند طرح را به نتیجه برساند، تصریح کرد: اگر مجلس استانی شدن انتخابات را در دستورکار قرار دهد و امسال آن را به تصویب برساند، در انتخابات سال آینده عملیاتی خواهد شد و در غیر این صورت به انتخابات دوره هفتم شورا‌ها نمی‌رسد و به انتخابات بعدی که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد، موکول می‌شود.

براساس گزارش پایگاه خبری شهری، عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: با توجه به اینکه هنوز جزئیات طرح مشخص نیست، در حال حاضر نمی‌توان در مورد مزایا و معایب آن سخن گفت.

برچسب ها: شورای شهر ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار