مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ۳۷۰ موکب داخل و خارج کشور برای خدمات رسانی به زائران اربعین فعال شده است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حاشیه دوره آموزشی هیات امنا و خادمان امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان غربی در ارومیه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سازمان اوقاف ۳۷۰ موکب در مسیر‌های داخل دو کشور ایران و عراق برای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین حسینی فعال کرده است.

حجت الاسلام محمد نوروزپور افزود: این مواکب در مرز‌های مختلف خروجی به سمت عتبات عالیات و همچنین در مسیر‌های کشور از جمله شهر‌های کربلا، نجف، سامرا و کاظمین مستقر شده اند.

وی اضافه کرد: خدمت رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) و توزیع غذا، شربت و موارد دیگر به مشرف شدگان به عتبات عالیات از جمله اقداماتی است که در این مواکب صورت می‌گیرد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به بازگشایی مرز تمرچین برای عبور زوار اباعبدالله الحسین (ع) گفت: در این مرز نیز تدارک ویژه‌ای از سوی نهاد‌های مختلف از جمله اوقاف صورت گرفته است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور درخصوص برگزاری دوره آموزشی هیات امنا و خادمان امامزادگان و بقاغ متبرکه نیز بیان کرد: این دوره نیز در راستای ارائه خدمات به زوار اباعبدالله الحسین در ایام ماه صفر و همچنین زائران آستان مقدس امامزادگان برپا شده است.

در روز‌های آینده روند خروج زوار به سمت عتبات عالیات از مرز‌های ششگانه از جمله تمرچین پیرانشهر در آذربایجان غربی به سمت نجف و کربلا آغاز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.