اجرای ۵۷۰ ویژه برنامه برای گرامیداشت دهه ولایت در آذربایجان غربی

معاون تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: ۵۷۰ آیین ویژه برای گرامیداشت دهه ولایت و امامت در استان تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برنامه ریزی‌های لازم برای استقبال از جشن عید سعید غدیرخم در استان انجام و ۵۷۰ آیین ویژه برای این ایام در شهرستان‌های مختلف تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام رحمان خضرلو افزود: از این تعداد، ۱۳۲ جشن تجمیعی و ۴۳۸ مراسم شاخص است که به مناسبت گرامیداشت عید سعید غدیرخم و هفته ولایت و امامت در جای جای آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ۳۳۳ موکب و ایستگاه صلواتی در روز‌های دهه ولایت و امامت به دادن نذری و احسان به شهروندان در نقاط مختلف استان خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: بیش از ۴۲۱ هزار پرس غذا نیز به مناسبت غدیرخم به ویژه در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام خضرلو اظهار کرد: اجرای برنامه‌های معرفتی و پرده خوانی غدیر در سطح استان برای گروه سنی بزرگسالان و نوجوانان، برگزاری جلسات متعدد با فعالان مردمی غدیر و هیات‌های مذهبی، برپایی جشن‌های تجمیعی، پویش ۱۱۰ دیگ در استان و برگزاری اجتماع بزرگ اهل سنت از ویژه برنامه‌های غدیر طی سال جاری است.

وی از برگزاری اجتماع بزرگ هیئات مذهبی خبر داد و گفت: پیاده روی مردمی غدیریه، راه اندازی پویش خانه علوی، محله علوی و اطعام علوی، تجلیل از برگزیدگان حوزه تبلیغ، اطلاع رسانی و پوشش رسانه‌ای مراسم، تولید و نشر پوستر‌های معرفتی دهه ولایت و امامت و برگزاری جشن برای نوجوانان و جوانان از دیگر برنامه‌های روز‌های منتهی به عید سعید غدیرخم در سال جاری به شمار می‌رود.

وی افزود: همچنین امسال جشن پنج روزه غدیر برای نوجوانان دختر و بانوان در پارک بانوان ارومیه برگزار خواهد شد و علاوه بر آن، اجرای تئاتر برای کودکان، گروه‌های سرود، قرائت قرآن ویژه نوجوانان و برنامه‌های ویژه این گروه سنی شامل نقاشی، پازل، مداحی، کیک آرایی، پرده خوانی در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: تهیه فتوکامنت‌های ذکر فضائل حضرت علی (ع)، راه اندازی پویش «مثل علی عاشق نبی»، برگزاری و اجرای برنامه توسط کانون‌های فرهنگی و تبلیغی استان از دیگر برنامه‌های این ایام است.

حجت الاسلام خضرلو ادامه داد: راه اندازی پویش زیباترین جمله برای غدیر و اجرای آن توسط روحانیون در سطح مساجد، نشر محتوای تبلیغی، اجرا و برگزاری برنامه ویژه غدیر توسط موسسات فرهنگی، برپایی غرفه کودک و نوجوان، فعالیت و اجرای برنامه توسط اقلیت‌های دینی در خصوص فضائل امام علی (ع)، پویش ختم قرآن و صلوات در خانه‌های قرآنی و برگزاری ایستگاه‌های صلواتی از دیگر ویژه برنامه‌های غدیر است که دراین ایام برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.