احداث ۶ نیروگاه کوچک تولید برق (chp سی اچ پی) در ۶ روستای شهرستان اردبیل روز جمعه طی آیینی با حضور مسئولان محلی آغاز شد.

بر اساس اعلام احد بیوته نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، برای احداث این ۶ نیروگاه تولید برق، ۳۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گفته بیوته، این نیروگاه‌ها در روستا‌های امیدچه، شهریور، هل آباد، تعاونی بالغلو چای و تعاونی تسنیم با مجموع ظرفیت تولید ۱۸ مگاوات برق احداث می‌شود.

وی تامین برق در روستاها، ایجاد اشتغال پایدار روستایی و کسب درآمد برای دهیاری‌های محل را از جمله اهداف اجرای این طرح ذکر کرد.

مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل در این آیین گفت: با تکمیل احداث این نیروگاه‌ها، برق منطقه در موارد اضطراری تامین شده و در کنار برق واحد‌های مختلف خانگی و صنعتی به شکل پایدار تامین خواهد شد و به معنای واقعی تلفات برق در این بخش نیز به حداقل خواهد رسید.

حسین قدیمی با اشاره به ناترازی تأمین برق در سطح کشور افزود: هر چند تولید برق در استان اردبیل بالاتر از میزان مصرف آن است ولی با توجه به نیاز شدید شبکه سراسری به تأمین برق پایدار، مازاد تولید این استان در اختیار شبکه و مصرف سایر استان‌ها قرار می‌گیرد.

وی احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک در مناطق مختلف استان اردبیل را موجب ایجاد شرایط بهتر در تأمین برق پایدار دانست و بیان کرد: برای احداث این نیروگاه‌ها دهیاری‌ها می‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.