استاندار تهران طی پیشنهادی در جهت جلوگیری از تخریب محیط زیست گفت: طرح یکپارچه و جامعی در قالب ژئو پارک شرق استان تهران تدوین شود.

 علیرضا فخاری در حاشیه آئین افتتاح پاسگاه محیط بانی «دریاچه تار» دماوند، با تاکید بر ضرورت حفاظت از محیط زیست، اظهار کرد: سال‌های گذشته شاهد بودیم که حفاظت‌هایی به طور اختصاصی از محیط زیست منطقه «دریاچه تار» صورت می‌گرفت که کم کم این حفاظت کمرنگ شد.

استاندار تهران با بیان اینکه «دریاچه تار» به لحاظ محیط زیستی، توپوگرافی زمین و همچنین ویژگی‌های آب و هوایی همواره مورد توجه طبیعت گردان بوده است، گفت: خوشبختانه اداره کل محیط زیست استان تهران در سال‌های اخیر نظارت خوبی بر این منطقه داشته و امروز با افتتاح پاسگاه محیط بانی «دریاچه تار» شاهد مدیریت ضابطه مند، اصولی و ایجاد ساز و کار‌های لازم برای جلوگیری از تخریب محیط زیست در این منطقه هستیم.

فخاری با بیان اینکه در حوزه استان تهران ارتفاعاتی وجود دارد که مشرف به نقطه خط مرزی بین تهران و مازندران می‌باشد و تقسیمات کشوری محسوب می‌شوند و محدوده دسترسی‌ها را تعیین می‌کنند، افزود: فارغ از تقسیمات کشوری، فصل مشترک این مناطق محیط زیست آنها است.

وی به بازدید سال گذشته از پارک ملی لار و دیدار با عشایر این منطقه اشاره و بیان کرد: از عمده‌ترین مشکلات این منطقه ورود برخی گردشگران است که سبب تخریب محیط زیست و ایجاد آلودگی‌های محیط زیستی و فرهنگی در این منطقه می‌شود و بر همین اساس مقرر شد مدلی تعریف شود که هم مردم از طبیعت استفاده کنند و هم از تخریب محیط زیست این منطقه جلوگیری شود.

استاندار تهران در پایان ضمن قدردانی از اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در مناطق تحت مدیریت محیط زیست، اظهار کرد: پیشنهاد این است که برای مناطق محیط زیست طرحی یکپارچه و جامع در قالب ژئو پارک شرق استان تهران تدوین شود تا ضمن استفاده ضابطه‌مند و اصولی شهروندان و گردشگران از طبیعت و محیط زیست استان، بتوان از تخریب محیط زیست و نعمت‌های الهی جلوگیری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار