مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت:‌ از ابتدای امسال تاکنون در مسیرهای ارتباطی استان زنجان بیش از ۱۵۰ تن آسفالت ریزی انجام شده است.

اصغر اسماعیلی گفت: روکش آسفالت در آزادراه ها، راههای فرعی، شریانی و روستایی استان انجام شده و هم اکنون نیز ۱۰ گروه آسفالت ریزی در محورهای استان فعال است.

وی یادآور شد: امسال در مسیرهای زنجان - دندی،‌ زنجان - میانه،‌ زنجان - بیجار و محور ترانزیت زنجان - قزوین روکش آسفالت انجام شده است و در راه‌های روستایی نیز به جهت محدودیت اعتباری امسال عمدتا در بخش لکه گیری فعالیت شد و با گرفتن اعتبار برای سال قبل در روکش راههای روستایی کارهای بیشتری انجام خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه در انجام امور آسفالت راههای ارتباطی اولویت بندی بر اساس تراکم تردد انجام می شود، اظهار داشت: با قطع بارش های بهاری برای آسفالت رویه آزادراه زنجان به قزوین چهار گروه آسفالت ریزی در باندهای شمالی و جنوبی این محور فعال شد.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر چهار پیمان در آزادراه زنجان - قزوین داریم و امسال قسمت اعظمی از خرابی های این جاده رفع می شود.

اسماعیلی ادامه داد: گروه های فعال آسفالت ریزی در این مسیر از ۲ به چهار گروه افزایش یافت که بر این اساس روند امور سرعت گرفت و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این محور مصوب شده است.

وی خاطرنشان کرد: مسیر جنوبی این آزادراه یکی از نقاط مهم مسیر است که از ابتدای محور تا کیلومتر ۳۵ وضعیت خوبی نداشت و با قرارداد بسته شده هم اکنون ۱۰ کیلومتر آن آسفالت تراشی شده است و با تامین مالی از سوی سازمان راهداری نگرانی ها در این خصوص رفع خواهد شد.

اسماعیلی آسفالت ریزی در آزادراه زنجان به تبریز را نیز از مطالبات مردم بیان کرد و گفت:‌ شرکت آزادراه‌ها متولی این آزادراه است و هنور تحویل آن به سازمان راهداری انجام نشده است اما بر اساس تعهد انجام شده شرکت آزادراه ها این محور را اصلاح خواهد کرد و تا ۲ سال آینده خرابی های آن رفع می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان همچنین با اشاره به آغاز اجرای طرح اربعین از سوی آن اداره کل، گفت: بخشی از کارهای این اداره کل در زمان حاضر حمل و نقل بار و مسافران اربعین بوده که از ۱۶ مرداد آغاز شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه ۱۳۰ دستگاه اتوبوس از ناوگان استان این زائران را جا به جا خواهند کرد، ادامه داد: از زائران درخواست می کنیم به جهت گرمای هوا سفر معنوی خود را مدیریت کنند و سفر خود را به روزهای خاص و شلوغ موکول نکنند.

وی با بیان اینکه طی ۲ روز گذشته ۳۰۰ نفر از زنجان با ناوگان اتوبوسرانی اعزام شده اند، اظهار داشت: سال قبل ۲۴ هزار مسافر با این ناوگان اعزام شدند که امسال طبق پیش بینی ها این تعداد تا ۲۸ هزار نفر خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.