نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه اهالی رسانه نباید در مورد افراد و مسائل مختلف شبه افکنی کنند گفت: خبرنگاران با تأسی قرآن که بزرگترین معجزه مکتوب و رسانه‌ای منصف است، نسبت به عملکرد افراد و دستگاه‌های اداری و اجرایی نگاه انتقادی داشته باشند، اما منصفانه بنویسند.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل در دیدار صمیمی جمعی فعالان رسانه استان با اشاره به ویژگی‌های حرفه‌ای و اخلاقی خبرنگاران و اهالی رسانه گفت: با تدبر و تفکر در آیات قرآن کریم می‌بینیم خداوند متعال از زبان کسانی مثل فرعون که خود را خدا معرفی می‌کرد بدون سانسور حرف میزند و در عین حال با رعایت انصاف رفتار و کردار او را مورد نقد قرار میدهد.

وی با تاکید بر اینکه باید بدون کم و کاستی سخنان دیگران را منتشر کنیم هر چند هر طرف مقابل در جبهه مخالف ما باشد افزود: روایتگران رویداد‌ها و خبرنگاران باید اصل صداقت را جز سرلوحه کار‌های خود قرار دهند.

وی ادامه داد: اخباری که به باور‌های مردم و چارچوب زندگی اجتماعی و سیاسی افراد مربوط میشود اگر فاقد اصل صداقت باشد مشکل آفرین و آسیب زا خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به درج اخبار از منابع معتبر و قابل استناد تاکید کرد و افزود: ایجاد شبهه بدون توضیح کافی و درج مطالب خبری طنز آمیز در قالب خبر فهم عمومی را تاثیر قرار میدهد از این رو در بیان موضوعات رسانه‌ای باید روشن و شفاف عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل با تاکید بر اهمیت رسانه و بیان منویات انسان‌ها با فرآورده‌های رسانه‌ای گفت: قرآن کریم بزرگترین رسانه مکتوب که در آن خداوند خالق، انسان مخلوق را مورد خطاب قرار داده منویات الهی برای تربیت انسان‌ها برقلب پیامبر نازل شده است.

وی همچنین با اشاره هزینه‌های زیاد و درآمد کم اهالی رسانه گفت:خبرنگاران فقط با عشق کار میکنند و انتقاد خبرنگاران جنبه شخصی ندارد و صرفا برای اصلاح امور است، مسئولان هم منصفانه به نقد خبرنگاران گوش دهند و سعه صدر داشته باشند.

در ابتدای این دیدار تعدادی از اعضای تشکل‌های رسانه‌ای استان به بیان مشکلات کار خبرنگاری و بیان نقطه نظرات خود پیرامون رفع این مشکلات پرداختند.

برچسب ها: خبرنگاری ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.