رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: مجوز پرواز بالگرد‌های جمعیت هلال احمر ایران را در شرایط بحران و حادثه از کشور عراق گرفتیم.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشور در حاشیه حضور در کمیسیون اجتماعی مجلس، در تشریح برنامه‌ها، اقدامات و فعالیت‌های این جمعیت در پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: امسال تقریباً ۲۰۰ آمبولانس و اتوبوس-آمبولانس برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در کشور عراق تدارک دیدیم؛ دیروز آنها را بدرقه و اعزام کردیم و فردا پس از عبور از مرز ایران، در مسیر‌های مواصلاتی و شهر‌های نجف، کربلا، سامرا، کاظمین و مسیر نجف تا کربلا مستقر می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران با اشاره به اینکه ۶ بیمارستان در کربلا، ۴ بیمارستان در نجف و ۴ بیمارستان در مسیر نجف تا کربلا از بیمارستان‌های عراق در اختیار جمعیت هلال احمر ایران است و در آنجا ارائه خدمات داریم؛ اضافه کرد: همچنین در مسیر نجف تا کربلا به فاصله هر ۱۰۰ عمود پایگاه‌های سلامت امدادی سطح یک، ۲ و سه برقرار کردیم و چهار بیمارستان «امل»، «حیدریه»، «بنیاد برکت (احسان)» و «شهید ابومهدی المهندس» در اختیار جمعیت هلال احمر ایران است. اضافه بر این ۳۲ مرکز درمانی هم در مسیر بین نجف تا کربلا به ما کمک می‌کنند.

کولیوند همچنین از ارسال دارو و تجهیزات به میزان کافی برای درمان زائران خبر داد و گفت: البته دارو و تجهیزاتی که در سطح کشور کمتر بوده را از کشور‌های دیگر تهیه کردیم که مشکلی پیش نیاید. بیش از ۶ هزار نفر داوطلب در این بخش و ۲ هزار پزشک و پرستار به عنوان طبیبان دوار به جمعیت هلال احمر کمک می‌کنند.

وی همچنین از صدور مجوز پرواز بالگرد‌های هلال احمر ایران در کشور عراق برای نقل و انتقال بیماران خبر داد و افزود: مجوز پرواز بالگرد‌های جمعیت هلال احمر ایران را در شرایط بحران و حادثه از کشور عراق گرفتیم تا در آسمان عراق هم امکان پرواز داشته باشد. ۲ هواپیما هم ستاد کل نیرو‌های مسلح در اختیار جمعیت هلال احمر قرار داده تا اگر لازم بود به عنوان بیمارستان هوایی استفاده شود. در داخل کشور هم تمام محور‌های مواصلاتی و مرز‌های ایران با عراق را پوشش امدادی دادیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در پایان ضمن اشاره به همکاری خوب مسئولان عراقی با جمعیت هلال احمر ایران در جهت خدمات رسانی به زائران اربعین، گفت: همکاری مسئولان عراقی خیلی عالی است، در خدمت رسانی به زائران اربعین با وزارت‌های کشور و بهداشت عراق، هلال‌احمر و همچنین گروه‌های جهادی عراق کنار هم هستیم و با هم هم‌افزایی ایجاد می‌کنیم و در بحث مدیریت بیماری‌های واگیر، محیط زیست و از همه مهم‌تر گرمازدگی فعالیت مشترک داریم.

منبع: خانه ملت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار