عظیمی گفت: بیش از ۲۶ هزار مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سه سال گذشته در کشور صادر شده است.

مهرداد عظیمی رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور امروز در نشست خبری گفت: در سازمان فنی و حرفه‌ای ۱۱ هزار و ۷۰۰ استاندارد آموزشی تدوین شده که بیش از سه‌هزار استاندارد آموزشی مربوط به سه سال اخیر است.

عظیمی گفت: در بخش آموزش، پنج‌هزار و ۲۰۰ نفر دوره داشتیم که نسبت به سه سال گذشته با رشد ۳۴ درصدی مواجه شدیم. بخش دیگری از ماموریت‌های ما صلاحیت حرفه‌ای است که در سه سال اخیر با عملکرد ثبتی چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نسبت به گذشته ۵۰ درصد رشد داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: اکنون ۷۷ هزار واحد پذیرنده در محیط کار واقعی در سازمان فنی و حرفه‌ای ثبت شده است که در این بخش نیز شاهد رشد ۹۲ درصدی هستیم.

عظیمی گفت: یکی از اتفاقات مهم، واگذاری ماموریت و وظایف سازمان به مردم است و در راستای شعار مردمی‌سازی اقتصاد عملکرد درخشانی داشته است.

وی گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور این آمادگی را دارد که اگر بخشی از کشور بر اساس تقسیمات کشور ارتقاء پیدا کند و به شهرستان تبدیل شود، برای آنها نیز مراکز فنی و حرفه‌ای دایر کند.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بیش از ۲۶ هزار مجوز آموزشگاه آزاد در سه سال گذشته در کشور صادر شده که نسبت به گذشته رشد بیش از یک‌هزار و ۲۴۰ درصدی را در این بخش شاهد هستیم. این سازمان ۶۰ درصد از ماموریت‌های ذاتی خود را توسط مردم (بخش خصوصی) انجام می‌دهد.

وی گفت: توسعه مراکز آموزشی جوار کارگاهی گام دیگری است که در سازمان فنی و حرفه‌ای برداشته شده که مدتی است در کشور‌های توسعه‌یافته در حال انجام است و تا کنون ۴ هزار و ۱۶۲ مرکز جوارکارگاهی دایر شده که رشد ۳۰۰ درصدی نسبت به قبل داشته است.

عظیمی خاطرنشان‌کرد: سازمانی مانند فنی و حرفه‌ای فقط برای نگهداری وضع موجود به یک اعتبار قابل توجهی نیاز دارد که در چند سال گذشته به آن توجهی نشده بود. در سه سال اخیر توانستیم رشد ۴۸ درصدی را در بودجه تجربه کنیم. یکی از دیگر از اتفاقاتی که رخ داد این است که مدیران در راستای برنامه‌های تحولی دولت قدم بردارند. در ارزیابی عملکرد سازمان‌های تابعه وزارت تعاون با امتیاز ۹۹.۶ توانستیم رتبه نخست را به دست بیاوریم.

وی درباره برنامه‌های پیش روی این سازمان گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران به شکل ویژه به آموزش مهارت برای افراد اشاره داشتند که این نشان از اهمیت برنامه‌های سازمان دارد. در راستای مسیری که مشخص شده امسال علاوه بر اینکه در حوزه ماموریت‌های خود هدفگذاری کرده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار