به همت سرپرست مجتمع قضایی خانواده یک تهران نشستی با حضور سرپرست و کارشناس اداره پیشگیری از وقوع جرم دادگستری برگزار شد.

حاتمی سرپرست مجتمع قضایی خانواده یک تهران گفت: نظریه‌های روانشناسان مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه برای قضات مجتمع خانواده بسیار حائز اهمیت است و می‌بایست در گزارشات ارسالی تعداد جلسات برگزار شده، نظریه روانشناس و مددکار اجتماعی و مشاور حقوقی، مذهبی گنجانده شود و در نهایت نتیجه گیری از جلسات برگزار شده توسط مدیر مرکز انجام و نتیجه نهایی به صورت گزارش کامل به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارسال گردد.

در این نشست نحوه ارجاعات به مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه در قالب سامانه مسیر (مشاوره ساختن یک راه) از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در خصوص رسیدگی به پرونده‌هایی که در مجتمع قضایی تشکیل شده و بعد تشکیل پرونده زوجین، تغییر رویه داده و موضوع طلاق از یکطرفه به طلاق توافقی تغییر پیدا می‌کند و نیاز به جلسات مشاوره دارد نیز مورد بحث قرار گرفت.

گفتنی است سایر دعاوی خانواده از جمله حضانت که از نظر مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه درصورتی که مانعی وجود نداشته باشد به مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه به صورت دستی ارجاع گردد تا زوجین و فرزندان آن‌ها بتوانند از مشاوره بهره‌مند و از آسیب اجتماعی به کودک جلوگیری گردد.

برچسب ها: دادگاه حقوقی ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار