پس از درخواست برخی از اعضای احزاب آلمانی برای کمک به ارتش رژیم صهیونیستی، برای کمک کردن یا نکردن به اسرائیل در برلین جنجال به پا شده است.

مارکوس فابر، رئیس کمیته امور دفاعی پارلمان آلمان درباره ماموریت احتمالی نیرو‌های مسلح آلمان در درگیری‌های خاورمیانه ابراز تردید کرد.

براساس گزارش القدس العربی، این سیاستمدار وابسته به حزب دموکرات آزاد در اظهاراتی به شبکه آلمانی «دویچلند» گفت که آلمان باید به رژیم صهیونیستی کمک کند، مثلا با صدور مجوز سریع برای صادرات تسلیحات، اما استفاده از ارتش آلمان در ارتش این رژیم به احتمال زیاد کمکی نخواهد کرد.

رودریش کیسوتر، کارشناس سیاست خارجی حزب دموکرات مسیحی، قبلا از دولت آلمان خواسته بود تا با توجه به قرار گرفتن اسرائیل در معرض تهدیدات احتمالی پاسخ ایران، به رژیم صهیونیستی کمک نظامی کند.

از سوی دیگر، یوهان وادفال که متعلق به همین حزب است، موضوع را متفاوت می‌بیند و در اظهاراتی به شبکه دویچلند گفت: تا جایی که می‌دانیم سناریو‌هایی مانند حمایت نظامی در دستور کار نیست. چنین موضوعی در هر صورت ناگزیر بودن به مجوز مجلس نیاز دارد.

آندریاس شوارتز، کارشناس دفاعی حزب سوسیال دموکرات، در اظهاراتی گفت: تاکنون هیچ درخواستی از سوی اسرائیل صادر نشده است. اما من تصور می‌کنم که دولت آلمان برای این موضوع آماده است و در این زمینه با اسرائیل و متحدان غربی در تماس است.

پس از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و ترور فواد شکر، فرمانده ارشد حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی و متحدان غربی آن نگران پاسخ ایران و حزب الله هستند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
در این 75 سال کل نظام فاسد سلطه به رهبری یانکیهای سرخپوست کش بمب اتم باز و البته نوچه های اروپایی و عربی و ..به صهیون راه به راه سرویس دادند بخاطر اینکه ذات پلید و فاسد و شیطانی صهیون را هماهنگ با ذات پلید خود دیدن حالا اینکه آلمانها می خواهند مستقیم با صهیون در کودک کشی شریک شوند نشان می دهد ژن فاشیست در این ژرمنها زده بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
جنایتکاران حامی جنایتکار
آخرین اخبار