۱۵۱ کارفرمای متخلف در البرز که اتباع خارجی غیرمجاز را در رستوران ها و مراکز عرضه مواد غذایی به کار گرفته بودند به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: ۷۵۰ جوان ایرانی جایگزین اتباع خارجی غیرمجاز شاغل در رستوران ها و مراکز عرضه مواد غذایی این استان شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز؛  سیروس دهقان شیری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: براین اساس ۱۵۱ کارفرمای متخلف در این استان طی ماههای اخیر به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد: اکنون در قالب طرح های گشت و نظارت مشترک با اصناف ، نیروی انتظامی و دستگاه قضا اقدامات ویژه نظارتی در سطح استان البرز به اجرا درآمده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز اضافه کرد: همچنین در بحث قانون اجاره املاک نیز باید بنگاه های املاک از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز استعلام کنند چراکه درغیر این صورت برای آنان تبعات قانونی در برخواهد داشت.

وی یاد آور شد: گشت های نظارتی در این زمینه در سطح استان البرز افزایش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به طرح جذب مدیریت منابع مالی خرد اتباع خارجی، افزود: اتباع خارجی باید خود را بیمه کرده و یک میلیارد ریال وثیقه در بانک ملی سپرده گذاری کنند که در استان البرز ۹ هزار نفر واریزی دراین زمینه داشته اند.

دهقان شیری گفت: همچنین ۱۴ هزار نفر در طرح یاد شده ثبت نام داشته ایم.

وی تعداد دانشجویان خارجی در استان البرز را یک هزار و ۱۵ نفر خارجی عنوان کرد و افزود: همچنین ۲۹ هزار دانش آموز تبعه خارجی داریم.

مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز یاد آور شد: افتتاح مدرسه ، توسعه امکانات بهداشتی و خدماتی را برای اتباع با حمایت های کمیساریای عالی پناهندگی داشتیم و به اتباع بی بضاعت و معلول نیز خدماتی داده شده است .

دهقان شیری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ هزار و ۴۰۰ تبعه خارجی غیرمجاز به کشورشان بازگشت داده شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.