معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی اعلام کرد: فعالیت اتباع افغانستان در این استان ممنوع است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی اعلام کرد: فعالیت اتباع افغانستان در این استان ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

احمد موقری در کارگروه بررسی جزییات حضور اتباع خارجی در آذربایجان شرقی، با تاکید بر برخورد با عوامل تخلف در این رابطه، یادآور شد: عمده جمعیت آماری اتباع خارجی در کشور به جهت قرابت فرهنگی و همزبانی و همچنین هم مرزی و تردد آسان، از کشور افغانستان هستند.

وی بر اهمیت قانونمندی موضوع اقامت اتباع خارجی در آذربایجان شرقی تاکید و اظهار کرد: مداخلات قضایی و انتظامی در راستای جلوگیری از اقامت غیرقانونی در دستور کار است‌.

موقری با اشاره به اینکه بعد از روی کارآمدن طالبان در افغانستان شرایط متفاوتی حاکم شده است، افزود: بعد از این تغییرات حاکمیتی، هجوم اقشار مختلف از اتباع این کشور به ایران بسیار قابل توجه و ملموس بود.

وی با ابراز تاسف از اینکه جرایم اتباع مزبور قابل توجه بوده و ضرورت توجه، برنامه ریزی، مدیریت و کنترل موضوع بیش از پیش احساس می شود، اضافه کرد: بر اساس مصوبات و اسناد بالادستی اقامت اتباع افغانستان حتی با وجود مجوز اقامت در تعدادی از استان‌ها از جمله آذربایجان شرقی ممنوع است.

موقری به زمینه ها و مشوق های به کارگیری اتباع افغانستان در کارخانه های ایران و استان اشاره کرد و گفت: بنا به دلایل متعدد رغبت قابل توجهی از سوی مجموعه های صنعتی در جذب این افراد دیده می شود.

وی با قدردانی از مداخلات پیشگیرانه امنیتی، انتظامی و قضایی در مدیریت موضوع فوق، اظهار کرد: اگر اقدامات و نظارت‌های دقیق و بازدارنده موثر نباشد، بدون تردید رغبت برای حضور و به کارگیری اتباع افغانستان ایجاد خواهد شد.

این مقام قضایی با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات از سوی صاحبان صنایع در به کارگیری نیروهای کار، گفت: مراجع قضایی و انتظامی با جدیت تمام مسئولیت خود را در این خصوص پیگیری می کنند و با متخلفان طبق قانون برخورد می شود.

وی با تاکید بر حساسیت در اقدامات پیشگیرانه، صدور و پیگیری اجرای آراء قاطع محاکم قضایی در برخورد با جرائم این حوزه را خواستار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار