کیتس گفت: مردم فلسطین همچنان مقاومت می‌کنند و ضربات شدیدی به اشغالگر استعماری وارد کردند.

شارلوت کیتس هماهنگ‌کننده بین‌المللی شبکه همبستگی زندانیان فلسطینی و عضو گروه سازمان‌دهی کمپین ایالات متحده برای بایکوت علمی و فرهنگی اسرائیل در «نشست مبانی حقوق بشر اسلامی و غربی از اندیشه تا عمل» با تاکید بر وقایع و جنگ رژیم صهیونیستی در غزه گفت: امروز به عنوان هماهنگ کننده بین المللی شبکه همبستگی با زندانیان فلسطینی با شما صحبت می‌کنم؛ یک شبکه بین‌المللی از سازمان‌دهندگان، کمیته‌ها و فعالان که برای آزادی زندانیان سیاسی فلسطینی به عنوان بخشی از آزادی کامل فلسطین از رود تا دریا فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: از آغاز پروژه صهیونیستی، زندان سیاسی همواره یک سلاح استعماری علیه مردم فلسطین بوده و در این مورد توسط استعمار بریتانیایی نیز مورد استفاده قرار گرفت. وقتی به شورش‌های مردم فلسطین در سال‌های،۱۹۲۲، ۱۹۲۹ و ۳۹-۱۹۳۶ نگاه می‌کنیم استعمارگر بریتانیایی بازداشت‌های خودسرانه بدون اتهام یا محاکمه را اجرا کرد، چیزی که امروز به عنوان بازداشت اداری در فلسطین می‌شناسیم، آنها خانه‌های فلسطینی‌های مقاوم را منفجر و رهبران انقلابی را اعدام کردند و البته از طریق اعلامیه معروف بالفور و بعد از آن پروژه استعماری صهیونیستی را حمایت، تشویق، مسلح و تقویت کردند.

کیتس: وقتی از جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت رژیم صهیونیستی صحبت می‌کنیم، این یک نسل‌کشی مشترک آمریکا-صهیونیستی است

کیتس افزود: صهیونیسم در فلسطین همیشه یک شریک و سلاح امپریالیسم و قدرت‌های امپریالیستی بوده که آن زمان امپراطوری بریتانیا و امروز امپراطوری آمریکا است؛ بنابراین وقتی از جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت رژیم صهیونیستی و نقض حقوق فلسطینی‌ها و نسل‌کشی در حال انجام در فلسطین اشغالی صحبت می‌کنیم، باید روشن باشد این یک نسل‌کشی مشترک آمریکا-صهیونیستی و یک پروژه مشترک با هدف بی‌خانمان کردن و ریشه‌کنی مردم فلسطین برای ایجاد یک پایه محکم برای کنترل و سلطه بر مردم منطقه است.

 هماهنگ کننده بین‌المللی شبکه همبستگی زندانیان فلسطینی بیان کرد: علی‌رغم میلیارد‌ها دلار تسلیحات، کشتار جمعی، ویرانی هر دانشگاه در غزه، بمباران مدارس، مساجد، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های پناهندگان، ساختمان‌های مسکونی، تجاوز مرگبار به روزنامه نگاران اما این پروژه شکست خورده است، زیرا مردم فلسطین همچنان مقاومت می‌کنند و ضربات شدیدی به اشغالگر استعماری وارد کردند؛ على‌رغم ویرانی، فلسطین به آزادی نزدیکتر از هر زمان دیگری از سال ۱۹۴۸ است.

بیش از ۹۵ درصد از ۲.۲ میلیون نفر مردم نوار غزه بی خانمان شده‌اند

وی افزود: امروز از جنایات جنگی شدید و شدید در غزه صحبت می‌کنیم که با حداقل ۳۹ هزار فلسطینی و احتمالا بسیاری دیگر، با برآورد‌های معتبر تا ۱۸۶ هزار فلسطینی که توسط نیرو‌های اشغالی به شهادت رسیده‌اند. طبق گزارشی در مجله پزشکی معتبر لانست، بیش از ۹۵ درصد ۲.۲ میلیون نفر از مردم نوار غزه بی خانمان شده‌اند پس آنچه اکنون در غزه و در طول ۷۶ سال گذشته در سراسر فلسطین اشغالی می‌بینیم چیزی جز نسل‌کشی نیست.

وی بیان کرد: زندان انبوه فلسطینی‌ها و مبارزه برای آزادی آنها بخشی از آن نسل‌کشی و مقاومت علیه آن برای بازگشت آزادی تعیین سرنوشت و حاکمیت است. زندانیان فلسطینی مرد و زن، کودکان و سالمندان، کارگران و کشاورزان، معلمان و دانشجویان، سازمان‌دهندگان اجتماعی و مبارزان آزادی هستند. آنها توسط رژیم صهیونیستی زندانی شده‌اند، زیرا پروژه صهیونیستی به دنبال جدا کردن این رهبران فلسطینی از مردم خود و محروم کردن جنبش فلسطینی از رهبری آنها است. آنها به دنبال تحمیل انزوا بر جنبش جهانی ما نیز هستند.

کیتس اظهار کرد: زندانیان فلسطینی تحت شکنجه و سواستفاده شدید قرار دارند؛ آنها گرسنه نگه داشته می‌شوند، از درمان پزشکی محروم شده و تحت بازجویی نظامی قرار می‌گیرند. ما از ۲۱ زندانی در سیستم زندان و حداقل ۳۸ نفر که در اردوگاه‌های بازداشت نظامی شهید شده‌اند مطلع هستیم و در بسیاری از این موارد رژیم صهیونیستی اجساد آنها را زندانی می‌کند و به همراه اجساد صد‌ها شهید دیگر فلسطین در تلاش برای استفاده از آنها علیه مقاومت است.

رژیم صهیونیستی حقوق فلسطینی‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد مگر اینکه مجبور به این کار شود

وی افزود: با این حال زندانیان فلسطینی از جمله ۸۸ زن، صد‌ها کودک و نزدیک به ۴۰۰۰ نفر بدون اتهام یا محاکمه تحت بازداشت اداری نگه داشته می‌شوند که آن‌ها قربانیان جنایات علیه بشریت هستند. بار‌ها و بار‌ها ثابت شده رژیم صهیونیستی از آزاد کردن زندانیان فلسطینی امتناع می‌کند مگر اینکه توسط مقاومت مجبور به این کار شود به همین ترتیب رژیم صهیونیستی هرگز زمین را رها نمی‌کند و حقوق فلسطینی‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد مگر اینکه مجبور به این کار شود. 

وی اضافه کرد: مقاومت فلسطین به وضوح دیده که تنها راه موثر برای آزادی زندانیان خود در زندان‌های اشغالگر انجام تبادل زندانیان است. تبادل زندانیان به عنوان مکانیسم‌های قدرتمند برای آزادی رهبران زندانی اثبات شده است. تبادل بزرگ زندانیان در سال ۱۹۸۵ راه را برای انتفاضه بزرگ مردمی در سال ۱۹۸۷ هموار کرد؛ تبادل بزرگ وفا الاحرار در سال ۲۰۱۱ راه را برای توسعه استثنایی مقاومت در غزه هموار کرد و در این میان، مقامات صهیونیست برای اعلام نیت آشکار خود جهت شکنجه، گرسنگی و حتی کشتن زندانیان به رقابت خواهند پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار