رویداد روز فناوری اطلاعات با چندین روز تاخیر با هدف بررسی چالش‌ها و تلاش برای رفع آنها برگزار می‌شود.

رویداد روز ملی فناوری اطلاعات ۱۶ مرداد برگزار می‌شود به همین منظور نشست خبری مرتبط با حضور برخی از اعضای سازمان و اصحاب رسانه‌ برگزار شد.

علی حکیم جوادی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در این نشست، با بیان اینکه روز فناوری اطلاعات به پیشنهاد سازمان نصر تهران به مناسبت تولد حکیم خوارزمی نامگذاری شده است، افزود : البته این روز ۲۲ تیر بود اما به دلیل مصادف شدن با دهه اول محرم، این مراسم به ۱۶ مرداد موکول شد.

او گفت: این روز یک جشن کامل صنفی است که در تمام استان‌های کشور برگزار می‌شود. پیرو نظرسنجی‌هایی که از بدنه صنف داشتیم ۵ محور اصلی را استخراج کردیم و به دنبال این هستیم که چالش‌های صنف را در این حوزه حل کنیم. 

رئیس سازمان نصر ادامه داد: منابع انسانی، الزامات و گواهینامه‌های متعدد، مشکلات و چالش‌های حوزه ارز، ثبت سفارش و تامین کالا و مشارکت بخش خصوصی در نهادهای تصمیم‌گیری از جمله ۵ محور اصلی است که به دنبال هم‌افزایی برای رفع آن هستیم.

او درباره رویداد روز فناوری اطلاعات که ۱۶ مرداد برگزار می‌شود، گفت: در روز فناوری اطلاعات از تمامی نامزدهای پست وزارت ارتباطات دعوت کردیم تا در این رویداد شرکت کرده و از نزدیک با چالش‌های این حوزه آشنا شوند. از رئیس جمهور و معاون اول وی نیز دعوت کردیم تا در این مراسم حضور داشته باشند و امیدواریم بتوانیم میزبان رئیس جمهور یا معاون اول وی باشیم.

زرین دشت از اعضای هیئت مدیره این سازمان در خصوص برگزاری این رویداد گفت: در روز فناوری اطلاعات برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفتیم. فناوری اطلاعات جایگاه بسیار مهمی دارد چرا که این صنعت زیرساختی است و باعث رشد سایر صنایع می‌شود، این صنعت پیشران توسعه است و شفافیت را به وجود می‌آورد؛ اما متاسفانه در حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی اهمیت پایینی پیدا می‌کند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار