استاندار همدان گفت: تامین و الحاق زمین برای شهر‌های ۳۲ گانه استان همدان در طول ۴۵ سال انقلاب و حتی قبل از انقلاب به این شکل وجود نداشته و جزء اتفاقات و اقدامات بی‌سابقه است.

 علیرضا قاسمی‌فرزاد روز یکشنبه در مراسم قرعه‌کشی و واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر‌های سامن و زنگنه در شهرستان ملایر اظهار کرد: برای نهضت ملی مسکن در استان همدان تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و تامین زمین در شهر‌های ۳۲ گانه استان، کار بسیار سخت و مشکلی بود که محقق شد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید خدمت و شهید «اسماعیلی هنیه» و آثار ماندگار ۳۲ ماه خدمت شهید آیت‌الله رئیسی، افزود: فرماندار ملایر در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان، مجاهدانه تلاش کرد و در طول حدود ۳۰ ماه، برای حل مشکل مسکن این شهرستان دغدغه‌مند بود.

استاندار همدان این اهتمام و جدیت مجموعه استان به ویژه فرماندار ملایر در روند اجرایی نهضت ملی مسکن و برگزاری مراسم امروز را نشان از عزم و اراده بالا برای خدمت‌رسانی به مردم دانست و بیان کرد: تلاش تمامی کسانی که در سطح استان همدان برای طرح نهضت ملی مسکن همراهی کردند، ستودنی است.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: تامین زمین در شهرستان ملایر جزء اقدامات نادر بود و علاوه بر اینکه ۵۷۰ واحد مسکونی در حال ساخت است و موضوع تامین زمین در شهر‌های استان و ۶ شهر تابعه ملایر انجام شد.

وی با بیان اینکه دولت برای خرید زمین اعتبار نداشت و باید در قالب توافق انجام می‌شد، گفت: در همین راستا شبانه‌روز تلاش شد و پیگیری‌های مجدانه به ثمر نشست.

استاندار همدان اضافه شدن یک چهارم به وسعت شهر ملایر را از آن دست کار‌های بزرگ در نهضت ملی مسکن دانست و اظهار کرد: این طرح عظیم در قالب دو شهرک به نام‌های «شهید رئیسی و خادم الرضا (ع)» نامگذاری مجدد شد و امیدواریم هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه نهضت ملی مسکن شهر ملایر فقط نیازمند اخذ مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی است، ابراز امیدواری کرد: با نگاهی که دولت چهاردهم در سیاست‌ها و برنامه‌های خود دارد؛ هر چه سریعتر این الحاق انجام و زمین و قطعات همانند دیگر شهر‌ها واگذار شود.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس لازم است به عنوان یک درخواست از طرف من و مطالبه مردمی، این موضوع را از وزیر راه و شهرسازی با جدیت پیگیری و دنبال کنند، چراکه همه مقدمات فراهم و در طول این ۲ سال تمامی اسناد و مدارک تهیه شده و با تصویب الحاق این دو شهرک، پهنه بسیار خوبی به شهر ملایر اضافه می‌شود.

استاندار همدان گفت: دولت مردمی ایران قوی با نگاهی که رئیس جمهور شهید داشت و تمام تلاش بر این بود که پیشرفت و عدالت توامان صورت گیرد و در حوزه صنعت و بخش‌های مختلف همچون اقتصادی، تلاش شد واحد‌های راکد به عرصه تولید برگردند.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه طبق آخرین ارزیابی معاون اول سابق رئیس جمهور، استان همدان در احیای واحد‌های راکد مقام اول را در کشور کسب کرد، افزود: این امر نشان از اقدام جهادی و برگزاری مستمر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع در استان بود.

وی با اشاره به تلاش مجدانه فرماندار ملایر در بازگشت دوباره صنعت فولاد ملایر به چرخه تولید پس از سالها، خاطرنشان کرد: شرکت فولاد ملایر یکی از واحد‌هایی است که در عرصه فولاد فعال بود و طی سال‌های گذشته حداقل هفته‌ای یکبار برای حل مشکل این واحد و کارگران آن جلسه داشتیم که با پیگیری مجدانه فرماندار مشکل آن حل شد.

استاندار همدان با بیان اینکه مشابه این واحد در سطح استان حدود ۳۰۰ واحد داشتیم که مشکل آنها رفع شد، ادامه داد: در حوزه دانش‌بنیان تلاش کردیم شهرک‌های ما به دانش‌بنیان توسعه باید در رونق و ارتقای مجموعه‌های تولیدی تلاش شد که دانش‌بنیان شوند.

قاسمی‌فرزاد گفت: در حوزه کشاورزی نیز با وجود کمبود منابع آب، تلاش شد الگوی کشت را تغییر دهیم و از محصولات پرآب‌بر به کم آب‌بر سوق پیدا کرد و کشت گلخانه‌ای را در استان توسعه دادیم.

وی تعیین تکلیف معادن و پرداخت حقوق دولتی را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: در عرصه گردشگری نیز رخداد‌های بسیار خوبی را شاهد بودیم و توجه به زیرساخت‌ها و امکاناتی که بتواند صنایع دستی را رونق دهد، اجرایی شد.

استاندار همدان ملایر را یکی از شهرستان‌های پررونق ما و شهر جهانی مبلمان منبت دانست و بیان کرد: هنرصنعت مبلمان منبت ملایر در در عرصه جهانی پرآوازه است و سفر سفیر بلاروس امروز به ملایر و بازدید از ظرفیت‌های این شهرستان، می‌تواند منجر به تقویت ارتباط بین اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی شود.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: با وجود همه مشکلات، در این سه سال تلاش شد روند خدمت‌رسانی به مردم دچار وقفه نشود و مسوولان در حوادث و اتفاقات در کنار مردم بودند و برای تامین نظم و امنیت به ویژه در ایام انتخابات، تلاش کردند و حماسه آفریدند.

وی با بیان اینکه فرماندار و امام جمعه ملایر با هنر و توانمندی خود در سطح این شهرستان همدلی و وفاق ایجاد کردند که در سطح استان نیز با وجود نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان این مدل و الگو را داریم، اظهار کرد: نظم، امنیت و آرامش در سه سال گذشته با ریل‌گذاری‌هایی در عرصه‌های مختلف در سطح استان حاکم بود.

استاندار همدان همچنین به مصوبات سفر رئیس جمهور شهید و هیات دولت به استان اشاره کرد و گفت: ۱۴۰ هزار میلیارد ریال دستاورد این سفر برای استان همدان بود که ۵۵ درصد آن محقق شد و امیدواریم این سفر‌ها در دولت چهاردهم استمرار پیدا کند.

منبع ایرنا

برچسب ها: استانداری ، قرعه کشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.