رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: رتبه استان در جوانی جمعیت از استان‌های آخر به شانزدهم کشور ارتقا یافته است.

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز (یکشنبه ۱۴ مرداد ماه) در نشست جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: بسیاری از اقدامات جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در این استان در برش بهداشت و درمان به انجام رسیده و باید مستندسازی و ثبت شود.

او با بیان اینکه رتبه گیلان در جوانی جمعیت از استان‌های آخر به شانزدهم کشور ارتقا یافته است، افزود: علیرغم اینکه شیب نزولی جمعیت در این استان کاهشی بوده برخی از استان‌های کشور نیز در افزایش موالید عقب مانده‌اند، از این رو این عوامل در جابه جایی جایگاه گیلان موثر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به درصد قابل توجه طلاق در این استان اشاره و تصریح کرد: کنترل و کاهش طلاق در گیلان نیازمند اقدامات قابل توجه و همگانی است.

آشوبی با بیان اینکه بیشترین ولادت نخستین فرزند در خانواده‌های گیلانی مربوط به مادران ۲۹ ساله و پدران ۳۱ ساله است، گفت: باید تلاش‌ها بر کاهش سن ازدواج و تشویق به فرزندآوری معطوف شود.

او از کاهش زایمان‌های طبیعی در گیلان خبر داد و افزود: گیلان از استان‌های پیشتاز در سزارین بوده در نتیجه تشویق به فرزندآوری و سپس تأکید بر زایمان طبیعی باید با اقدامات فرهنگی و ترویجی جدی گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.