رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر اهمیت کنترل سقط جنین به منظور صیانت از جمعیت در این استان تأکید کرد.

محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان امروز (یکشنبه ۱۷ تیر ماه) در نشست جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با حائز اهمیت برشمردن کنترل سقط جنین به منظور صیانت از جمعیت گفت: خوشبختانه اقدامات موثری در کاهش و کنترل سقط جنین سالم با مشارکت بسیج جامعه پزشکی انجام شده است.

او با اشاره به جدی گرفتن مقوله فرهنگ سازی در افزایش انگیزه باروری افزود: ترویج فرهنگ باروری در جامعه و ظهور این فرهنگ با رفتار صحیح و اقدام موثر می‌تواند در تحقق جوانی جمعیت موثر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم ترویج فرهنگ زادآودی تأکید تصریح کرد: باید با تهیه محتوای رسانه‌ای مطلوب در حوزه جوانی جمعیت و جدی گرفتن آموزش در خانه‌های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت، در جوان کردن جمعیت گیلان کوشید.

سیر جمعیتی در گیلان نامطلوب است

آشوبی با بیان اینکه سیر جمعیتی در گیلان همچنان نامطلوب است، گفت: اقداماتی در جهت بهبود وضعیت جمعیتی این استان انجام شده، اما ناکافی است.

او با اشاره به ظرفیت بی نظیر گروه‌های مردمی و سمن‌ها در حوزه جوانی جمعیت، افزود: باید بهره‌وری از سمن‌ها و گروه‌های فعال در حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در گیلان تقویت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر ضرورت تعامل و همگرایی همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در تحقق قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تأکید و تصریح کرد: بخشی از اجرای قانون جوانی جمعیت برعهده این دانشگاه است در حالی که اجرای این قانون راهبردی نیازمند همراهی و حسن اجرای همه دستگاه‌های مسئول و متولی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.