دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی از ضعف زیرساخت‌هایی همچون گاز و برق که واحد‌های تولیدی را دچار مشکل می‌کند گلایه کرد.

حجت الاسلام نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: توسعه و پیشرفت خراسان جنوبی در بخش‌های مختلف نیازمند مدیرانی ریسک پذیر است تا بتوانند موانع و مشکلات سر راه فعالان اقتصادی و طرح‌های عمرانی را بر طرف کنند.

او همچنین با انتقاد از ضعف زیرساخت‌هایی همچون گاز و برق که واحد‌های تولیدی را دچار مشکل می‌کند افزود: نباید واحد‌های تولیدی منتظر تأمین زیرساخت‌ها باشند و همانطور که فعالان اقتصادی در پرداخت مالیات پای کارند، مدیران هم برای رفع دغدغه‌های آنها پای کار باشند.

اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس هم با انتقاد مجدد از قطعی برق چاه‌های کشاورزی و بروز خسارت به کشاورزان گفت: باید مدیران به صورت میدانی وارد عمل شوند و با توجه به شرایط استان و به صورت منطقه‌ای نسبت به اتخاذ قطعی در شرایط لزوم اقدام کنند تا مردم متضرر نشوند.

جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی نیز بیان کرد: ظرفیت انرژی‌های تجدید پذیر کمک خوبی به تأمین برق پایدار در استان می‌کند و باید همه برای تأمین زیر ساخت‌های احداث نیروگاه‌های خورشیدی پای کار باشند.

حیرانی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم عنوان کرد: دستگاه قضا از واحد‌های تولیدی و خصوصی حمایت می‌کند، اما باید مطالبه گری فعالان اقتصادی و بخش خصوصی، در داشتن مشاور حقوقی دقت داشته باشند.

ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در این خصوص تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۶ هزار و ۳۰۲ درخواست صدور مجوز در سامانه صدور مجوز‌ها ثبت شده که منجر به صدور ۳۲ هزار و ۹۱۰ مجوز شده است

او افزود: بیشتر درخواست‌ها کسب و کار‌ها مربوط به بخش خدماتی بوده است که در این مدت ۲ هزار و ۱۲۵ مجوز رد و ۳۳۶ درخواست هم انصراف داده اند.

بهبود محیط کسب و کار و بررسی روند اخذ مجوز‌ها دیگر موضوعی بود که در این نشست مورد ارزیابی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.