مدیر گروه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بیش از ۶۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش برنامه پزشک خانواده قرار دارند.

مظهری مدیر گروه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اکنون ۶۳ درصد جمعیت روستایی و شهری استان زیر پوشش برنامه پزشک خانواده قرار دارند و حداقل یک بار از سوی پزشک ویزیت شده‌اند.

او افزود: اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع علاوه بر نقاط روستایی، در مناطق شهری استان با تأکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اجرایی شده است.

مظهری بیان کرد: این برنامه با همکاری اداره کل بیمه سلامت استان و با هدف افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و ارتقای کیفیت این خدمات در حال اجرا است.

مدیر گروه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: در این برنامه از ظرفیت پزشکان بخش خصوصی بیمه سلامت ایرانیان برای ارائه خدمات به بیماران تحت پوشش برنامه سلامت خانواده استفاده خواهد شد.

او با بیان اینکه هزار و ۸۳۹ پرسنل در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری روستایی استان مشغول به کار هستند عنوان کرد: این افراد شامل ۱۸۵ پزشک، ۲۳۱ ماما، ۴۵ دندانپزشک، ۱۰۳ نفر در بخش آزمایشگاه، ۱۷ دستیار دندانپزشک، ۶ بهداشتکار، ۲۰ نفر در بخش تغذیه، ۲۴ نفر در بخش سلامت روان و هزار و ۲۰۸ نفر مراقب سلامت، بهورز، کارشناسان بهداشتی و سایر نیرو‌ها می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار