نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: در دومین مرحله از پرداخت بهای خرید تضمینی گندم، عصر دیروز ۲۷ هزار میلیارد ریال به حساب گندمکاران استان واریز شد.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: با احتساب واریزی مرحله اول و دوم بهای خرید تضمینی گندم، تاکنون ۳۰ هزار میلیارد تومان به حساب گندمکاران استان واریز شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان، مطالبات باقی مانده گندمکاران استان را ۱۰۱ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از ۸۷۶ هزار و ۶۱۸ تن گندم در استان خرید تضمینی شده است.

وی تاکید کرد: به صورت مستمر پیگیر پرداخت مطالبات گندمکاران هستیم و امیدواریم طی روز‌های آینده مرحله سوم پرداختی‌ها صورت گیرد.

صالحی آهنگ خرید روزانه گندم در استان را ۲۷ هزار و ۳۲۴ تن اعلام کرد و گفت: میزان خرید تضمینی گندم در استان تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان خاطر نشان کرد: شهرستان بیجار با ۲۲۱ هزار و ۸۳۷ تن، قروه با ۱۵۸ هزار و ۸۶۴ تن، دهگلان با ۱۵۳ هزار و ۱۱۸ تن و سقز با ۱۴۳ هزار و و ۷۶۸ تن گزارش ثبت شده است.

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

امسال ۸۷ مرکز در استان خرید تضمینی گندم را برعهد دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.