فرماندار قم به منظور بازدید از روند اجرایی، سامان‌دهی و مرمت سرای ملاحسین، میدان کهنه و بازار کهنه شهر قم از این محور تاریخی‌گردشگری بازدید کرد.

به نقل از اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری قم،در  بازدیدی که از روند اجرایی، سامان‌دهی و مرمت سرای ملاحسین، میدان کهنه و بازار کهنه شهر قم  انجام شد، مسائل و مشکلات این منطقه با حضور فرماندار قم و تعدادی از مدیران شهرداری قم مورد بررسی قرار گرفت.

عباس ذاکریان،فرماندار قم در این بازدید با تعدادی از کاسبان این منطقه گفتگو کرد و از خواسته‌ها و مشکلات آنان آگاهی یافت و بنا شد که اجرای طرح مرمت و سامان‌دهی این محور تاریخی‌گردشگری، با کم‌ترین مشکل برای مغازه‌داران این منطقه صورت بپذیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم هم در حاشیه این بازدید با تشریح فعالیت‌های انجام‌شده در این محور تاریخی‌گردشگری از اجرای فاز سوم مرمت و سامان‌دهی آن خبر داد و گفت: قرار شد که مسائل و مشکلات این محور تاریخی‌گردشگری از طریق فرمانداری قم پیگیری شود.

علیرضا ارجمندی اظهار کرد: محور تاریخی‌گردشگری میدان کهنه یکی از غنی‌ترین محور‌هایی است که آثار تاریخی بسیاری از جمله مسجد جامع، مدرسه جهانگیرخان، مدرسه غیاثیه، سرای ملاحسین، نخستین مناره آجری در ایران و امامزاده حمزه (ع) در این محور تاریخی‌گردشگری قرار دارند.

او افزود: مرمت‌هایی در فاز‌های اول و دوم این محور انجام شده است و ان‌شاءالله سومین فاز آن نیز با همکاری شهرداری قم به زودی اجرا می‌شود و این محور به عنوان یک محور تردد برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی آماده خواهد شد.

در این بازدید عمار کاووسی معاون میراث‌فرهنگی و تعدادی از کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، محمدحسین علی‌اکبری مدیر منطقه یک شهرداری قم، علیرضا خاکی مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و... نیز حضور داشتند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار