معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: تمام تلاش مجموعه آموزش‌وپرورش بر ساماندهی نیروی انسانی است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته، کلاس بدون معلم در اول مهر نخواهیم داشت.

عباس اسکندری‌پور گفت: جلسات ساماندهی نیروی انسانی به‌صورت مستمر در اداره کل و نواحی آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود و امیدواریم طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مدارس شهری و روستایی از نظر نیروی انسانی با مشکل مواجه نشوند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش قم با اشاره به این‌که یک‌هزار و ۳۸۰ نیروی جدید در اول مهر وارد آموزش پرورش قم می‌شوند، اضافه کرد: ۱۲۰ نفر از این نیرو‌ها فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان هستند و مابقی نیز در آزمون استخدام دبیری، آموزگاری و کیفیت‌بخشی پذیرفته شده‌اند که در حال گذراندن دوره‌های آموزشی هستند.

او ادامه داد: یک‌هزار نفر نیز از نیرو‌های شاغل در مدارس هستند که در شیفت مخالف به‌صورت غیرموظف کمک به تدریس خواهند پرداخت.

به گفته اسکندری، کل پرسنل آموزش‌وپرورش استان قم ۱۶ هزار نفر است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش قم در ادامه با اشاره به این‌که ثبت‌نام کتب درسی از اسفندماه سال گذشته آغاز شده، بیان کرد: حدود هفت تا هشت هزار نفر از دانش‌آموزان در مدرسه ثبت‌نام کرده‌اند، ولی هنوز برای کتاب ثبت سفارش انجام نداده‌اند.

اسکندری با اشاره به این‌که ۲ درصد دانش‌آموزان کتاب خود را سفارش نداده‌اند، بیان کرد: هر چه دیرتر برای سفارش کتاب را ثبت کنند، کتاب دیرتر به دستشان خواهد رسید.

معاون آموزش‌وپرورش قم با اشاره به اطلاع‌رسانی مکرر برای ثبت کتب درسی، افزود: عدم ثبت‌نام کتب درسی صرفا به دلیل کوتاهی ولی دانش‌آموز است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش قم تصریح کرد: امسال تعداد دانش‌آموزان با افزایش ۹ هزار نفری به ۳۱۴ هزار نفر خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار