معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت:رژیم صهیونیستی با ترور اسماعیل هنیه خواست شکست‌ها و ناکامی‌های خود را جبران کند.

حجت‌الاسلام محمدمهدی عرب انصاری،معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور روز جمعه در آیین بزرگداشت شهید اسماعیل هنیه در مصلای قدس قم با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با ترور اسماعیل هنیه خواست شکست‌ها و ناکامی‌های خود را جبران کند، گفت: اولین آثار شهادت این مَرد بزرگ این است که اسرائیل هنوز فرصت نکرده، به طور مستقیم مسوولیت ترور رهبر مجاهد و دلیر حماس را به عهده بگیرد، هر چند دستانش در این جنایت، آلوده است.

وی ادامه داد: هیئت‌های مختلفی تماس می‌گیرند و خواهش می‌کنند، جمهوری اسلامی خویشتن‌داری کند و دست از انتقام بردارد.

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور یادآور شد: شبکه‌های مختلف رسانه‌ای دنیا نیز تلاش می‌کنند، دومین انتقام سختی که از اسرائیل خواهیم گرفت را تحلیل کنند.

وی پیامد‌های انتقام سخت جمهوری اسلامی از اسرائیل را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: وحدت نیرو‌های مقاومت، تصمیم قوی رزمندگان فلسطین به ادامه این مساله و همبستگی ملت ایران به عنوان راس هرم مقاومت با ملت فلسطین و غزه از آثار این انتقام سخت است.

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: به مدد امام زمان (عج) ما به زودی انتقام خون میهمان مظلوم و عالی‌قدرمان را از رژیم سفاک، خون‌خوار و آدم‌کش اسرائیل خواهیم گرفت.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر فقید سیاسی جنبش حماس، بامداد دهم مردادماه جاری، بر اثر اصابت پرتابه‌ای به محل اقامتش در تهران، همراه با یکی از محافظانش به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

عرب انصاری با بیان این مطلب که ۳۰۰ روز قبل و پیش از انجام عملیات طوفان‌الاقصی، نگاه جهان به رژیم غاصب اسرائیل به عنوان یک کشور مقتدر بود افزود: ما اسرائیل را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی‌شناسیم، بلکه یک رژیم غاصب می‌دانیم، اما از نگاه سایر کشورها، رژیم صهیونیستی جزو پنج قدرت نظامی دنیاست.

وی اضافه کرد: از دیدگاه کشور‌های دیگر، اسرائیل به لحاظ اقتصادی، کشور بسیار قدرت‌مندی است، تک صدایی در آن شنیده می‌شود و حوزه نفوذ دارد.

عرب انصاری خاطرنشان کرد: طوفان‌الاقصی تمام هیمنه پوشالی این رژیم را در هم ریخت و به جهانیان اثبات کرد، قضاوتی که در مورد این رژیم است، منطبق با واقعیت نیست.

وی خطاب به کسانی که همچنان اسراییل را یک قدرت اقتصادی می‌دانند بیان کرد: پس از آنکه در عملیات طوفان‌الاقصی، موشک‌هایی به شهر‌های مختلف اسرائیل شلیک شد، امروز بیش از ۶۰ هزار کارگاه و مرکز تولیدی و اقتصادی این رژیم تعطیل، چرخه تولید نیز به شدت کُند شده، و در این مقطع، معضل بیکاری به وجود آمده‌است.

وی با اشاره به اینکه در کنار فروپاشی اقتصادی، رژیم صهیونیستی با مشکل مهاجرت ساکنان خود از شمال به مناطق میانی و جنوبی مواجه است گفت: در برخی شهر‌های شمالی اسرائیل که سرشماری انجام صورت گرفته، حدود ۱۵ نفر بیشتر ساکن نبوده‌اند.

وی اظهار کرد: یک مهاجرت عجیب و کلی مساله داخلی گریبان‌گیر صهیونیست‌ها شده، با توجه به ناامنی موجود در منطقه به‌ویژه دریا، در مبادله‌های تجاری نیز با مشکل‌های فراوان روبه‌رو است.

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به سقوط گنبد آهنین رژیم صهیونیستی یادآور شد: امروز پس از حمله حزب‌الله لبنان، چهل موشک به سمت نقاط مختلف اسرائیل شلیک شد، و قریب ۳۰ فروند موشک به هدف اصابت کرد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه توان ارتش اسرائیل از بین رفته و قدرت نظامی این رژیم نیز بی‌خاصیت و بی‌اثر شده‌است.

وی گفت: پس از حمله طوفان‌الاقصی، برای نخستین بار یک اجماع بین‌المللی بر ضد رژیم صهیونیستی شکل گرفت.

عرب انصاری موفقیت‌هایی که پس از طوفان‌الاقصی متوجه جبهه مقاومت شد را مورد توجه قرار داد و افزود: به رسمیت شناختن کشور فلسطین، از جمله این پیروز‌ها بود که همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به آن رای دادند، یک همبستگی جهانی علیه آمریکا و در مسیر حمایت از غزه و فلسطین ایجاد شد.

وی بیان کرد: در دانشگاه‌های معتبر اروپا و آمریکا، دانشجویان و استادان خیزش کردند و با شروع مجدد دانشگاه‌ها نیز این خیزش‌ها را بیشتر شاهد خواهیم بود.

عرب‌انصاری، آمریکا را دچار یک از هم‌گسیختگی حاکمیتی و سیاسی دانست و افزود: در سفر اخیر نتانیاهو به آمریکا، ۸۰ نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به حضور نخست وزیر اسرائیل، صحن کنگره را ترک کردند.

وی ادامه داد: همه کسانی که نتانیاهو را در کنگره آمریکا تشویق می‌کردند، فقط از اعضای یکی از احزاب آمریکا بودند، اولین شکست متوجه این رژیم شد و حمایت نیمی از سیاسیون آمریکا را از دست داد.

وی یادآور شد: همان زمانی که نمایندگان آمریکایی، اقدام به تشویق نتانیاهو می‌کردند، یک جنبش مردمی در بیرون از کنگره قابل مشاهده بود.

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور خاطرنشان کرد: برغم کمک بیش از ۳۰ میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی و کمک‌های نظامی و اعزام نیرو و حمایت‌های مختلف دیپلماتیک و لجستیک، این رژیم هنوز کاری از پیش نبرده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار