بیست و هشتمین یادواره شهدای دفاع مقدس و شهید روحانی مدافع حرم شهید سعید بیاضی زاده روستای محمدآباد ساقی برگزار شد.

بیست وهشتمین یادواره ۸ شهید روستای محمد آباد ساقی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در مهدیه و گلزار شهدای این روستا برگزار شد. 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، امام جمعه شهرستان انار در این مراسم گفت: شهدا به مخزن رحمت بی نهایت الهی متصل هستند و رزق و روزی آن ها پیش خداوند است و همچون سرمایه های دنیوی نیست که محدود باشد.

وی با اشاره به اینکه بالاترین مقام در عالم هستی، مقام امامت می باشد و بالاترین مقام در سرای اخروی شهادت است، زیرا شهدا امام نبودند و شهید شدند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه به مقام شهدا اشاره کرد و گفت: اولین مقام شهدا مقام شهود است و  تمام اسرار عالم از جلوی شهید برداشته می‌شود. مقام دوم مغفرت می باشد که با اولین قطره خون تمام گناهان شهید پاک می‌شود.

وی با اشاره به مقام اطمینان بیان داشت: بعضی نفس‌ها به مقام اطمینان می‌رسند که آن ها شهدا هستند. 

 امام جمعه شهرستان انار تصریح کرد: مقام عندیت  دیگر مقام شهدا است و در قرآن آمده است وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
شهدا زنده و نزد خدا روزی می خورند.

وی مقام شفاعت شهدرا ا که نه تنها شهدا، بلکه پدر ومادر‌های شهدا هم مقام شفاعت دارند، از دیگر مقامات شهدا عنوان کرد. 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه به زندگانی حاج قاسم سلیمانی و ولایتمداری و عاقبت بخیری او پرداخت و رمز عاقبت بخیری این سردار را با رهبر بودن و ولایتمداری او عنوان کرد. 

وی افزود: مردم شهرستان انار از سال ۵۷ تا کنون در تمامی زمینه‌های مختلف جمهوری اسلامی ۱۳۰ شهید تقدیم این نظام کرده اند. 

این مراسم با مداحی و سینه زنی و روایت گویی همراه بود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار