دومین یادواره شهدا در دومین سال خاک سپاری شهید گمنام روستای فتح آباد علیا برگزار شد.

دومین یادواره در دومین سال خاک سپاری شهید گمنام روستای فتح آباد علیای زرند با حضور مردم و مسئولین شهرستان زرند در محل فاطمیه این روستا و با سخنرانی حجت الاسلام عربزاده امام جمعه یزدان آباد برگزار شد.


امام جمعه یزدان آباد گفت: شهادت نیکی است که طبق روایت رسول گرامی اسلام بالاتر از آن نیکی نیست.

 
حجت الاسلام عربزاده امام جمعه یزدان آباد گفت: شهادت آرزوی علی بن ابیطالب علیه السلام بود که فرمودند نسال الله منازل الشهدا و در سحرگاه نوزده رمضان فرمودند فزت و رب الکعبه و شهادت آرزوی هر منتظر است.

 
وی گفت: در دعا‌های وارده در زمان غیبت یکی از آرزو‌های انسان منتظر والمستشهدین بین یدیه یعنی شهادت در رکاب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌باشد.

حجت الاسلام عربزاده بیان داشت: اگر بخواهیم شهید شویم به تعبیر سیدالشهدای مقاومت باید شهید زندگی کنیم چگونه شهید زندگی کنیم.

وی تصریح کرد: در جملات قبل از مستشهدین بین یدی راه شهید زندگی کردن را به ما آموزش میدهد.


وی افزود: یکی از مشترکات این جملات ناصر ویاری امام زمان در مقابل دشمنان است .


امام جمعه یزدان آباد بیان داشت: اگر بخواهیم یاری کنیم امام زمان را مانند این شهید گمنام و خوش نام و سایر شهدا مخلصانه و مجاهدانه هر کاری که بتوانیم دشمن را تضغیف کنیم و خودمان را مقتدر کنیم باید انجام دهیم.


وی گفت: آیه قرآن که می‌فرماید واعدوا لهم ماستطعتم من قوه که از ما درخواست قوی شدن و اقتدار میکند در همه زمینه‌ها از ما اقتدار می‌خواهد همان کاری که شهدا انجام دادند و امروز ایران را با از خود گذشتگی خود به اقتدار نظامی اقتدارسیاسی اقدار علمی اقتدار فرهنگی و... رساندند.

حجت الاسلام عربزاده در پایان افزود: باید جوانان ما و نسل جدید و همه مردم انقلابی در حفظ اقتدار‌های موجود نظام و تقویت این اقتدار کوشا باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار