کارشناس هواشناسی گفت: هشدار هواشناسی برای تشدید بارش‌ها در نواحی شمالی کشور و وزش باد شدید در نواحی جنوب و جنوب شرق کشور صادر شده است.

فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: همزمان با ورود سامانه بارشی جدید و سیلابی شدن، در نواحی جنوب و جنوب شرق کشور هشدار هواشناسی صادر شده بود؛ همچنین با توجه به افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای در محدوده ۲۸ نات و بیشتر و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی تا ۲ متر و در مناطق دور از ساحل بیش از ۲ متر هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر شده است.

وی اظهار کرد: امروز در استان‌های  گیلان و مازندران بارش پراکنده و در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه هم در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان بارش‌های پراکنده و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات مرکز و جنوب کرمان، شمال و غرب هرمزگان و ارتفاعات جنوب فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک روی می‌دهد.

گودرزی با بیان اینکه روز شنبه بارش پراکنده در شرق سواحل و خراسان شمالی دور از انتظار نیست، گفت: یکشنبه و دوشنبه در اکثر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود و طی ۵ روز آینده در نوار شرقی، جنوب غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: پنجشنبه تا شنبه با توجه به تشدید سرعت وزش باد در برخی ساعات در شرق کشور طوفان شن روی می‌دهد. طی سه روز آینده دریای عمان و روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر مواج است.

وی ادامه داد: در مناطق ساحلی و دور از ساحل در استان‌های بوشهر و هرمزگان در نواحی مرکزی و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و همچنین استان تهران شاهد وزش باد خیلی شدید خواهیم بود که همین امر خود باعث سقوط بنر و تابلو‌های تبلیغاتی خواهد شد.

وی اظهار کرد: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک، قایق‌های صیادی و سبک و اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی براثر این هشدار هواشناسی وجود دارد؛ بنابراین توصیه می‌شود محدودیت در تردد شناور‌های سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و همچنین سکو‌های نفتی لحاظ شود.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار