به دستور دادستانی لنگرود، هرگونه عملیات خاکبرداری در محدوده ساختمان مدیری تا اطلاع ثانوی و تعیین تکلیف این بنای تاریخی ممنوع شده است.

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به برگزاری جلسه بازسازی و مرمت خانه مدیری با حضور دادستان لنگرود و مالک بنا گفت: بخشی از این ساختمان در هفته‌های قبل بدون هماهنگی این اداره کل توسط مالک تخریب شد که با دخالت اداره کل میراث فرهنگی استان و به دستور دادستان، عملیات تخریب متوقف شده است.

او افزود: با توجه به تخریب صورت گرفته، جلسه‌ای با حضور دادستان لنگرود، مالک بنا و مدیرکل و کارشناسان فنی اداره کل میراث فرهنگی استان در دفتر دادستان برگزار شد تا تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: به دستور دادستان، هرگونه عملیات خاکبرداری در محدوده ساختمان مدیری تا اطلاع ثانوی و تعیین تکلیف بنا ممنوع شده است. 

به گفته جهانی، همچنین مقرر شده است مالک بنا با نظارت کارشناسان فنی اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان نسبت به مرمت و بازسازی بنا اقدام کند.

او گفت: با توجه به اینکه طی سنوات گذشته شهرداری لنگرود اقدام به تفکیک بنای تاریخی مدیری کرده است و این عمل برخلاف ضوابط و مقررات اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان است، در صورت اثبات تخلف، پیگیری قضایی تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

خانه تاریخی مدیری لنگرود یکی از معدود بنا‌های تاریخی به جا مانده از اواخر دوره قاجار است که به عمارت تاریخی خاندان مدیری شهرت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.