هواشناسی قم نسبت به ادامه وزش باد، خیزش گرد و خاک و افزایش دما تا پایان هفته در استان هشدار وضعیت زرد صادر کرد.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و پیش‌یابی مدل‌های عددی امروز با افزایش گرادیان فشار در سطح زمین، افزایش سرعت وزش باد و خیزش گردوخاک رخ خواهد داد و کاهش کیفیت هوا را به همراه خواهد داشت.

کمینه دمای هوای سه شنبه ۹ مردادماه استان قم ۲۵ درجه سانتی گراد و بیشینه آن ۳۹ درجه سانتی گراد پیش بینی می‌شود و از چهار‎شنبه ۱۰ مردادماه تا پایان هفته دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد.

دمای هوای استان قم در روز سه شنبه ۹ مردادماه هوای خنک‌تری را نسبت به سایر روز‌های هفته به خود اختصاص داده است و آسمان صاف در بعضی ساعت‌ها وزش باد نسبتاً شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

آسمان استان قم برای فردا چهارشنبه ۱۰ مردادماه صاف و در بعضی ساعت‌ها وزش باد و غبارآلود و تا اواخر هفته وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان قم هشدار وضعیت زرد را برای روز سه شنبه ۹ مردادماه صادر کرده است و به گفته این اداره آسمان استان از امروز سه شنبه تا اواخر روز جمعه با افزایش گرادیان فشاری و وزش باد شدید و مخاطراتی مواجه خواهد شد.

از آثار مخاطرات این وضعیت هوایی می‌توان به نفوذ و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا، کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، احتمال آسیب دیدن تاسیسات حساس به وزش باد و گرد و خاک و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی اشاره کرد.

در همین راستا به شهروندان استان قم توصیه می‌شود که نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی مربوط به کاهش کیفیت هوا، پرهیز گروه‌های حساس از حضور در فضای باز، اجتناب از فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای و با سرعت مطمئنه، خودداری از توقف در کنار سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال، اجرای تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به بخش کشاورزی اهتمام داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار