اداره کل هواشناسی قم نسبت به وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در استان هشدار داد.

اداره کل هواشناسی قم با صدور هشدار نارنجی نسبت به وقوع وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک فردا شنبه سیزدهم مردادماه تا اواخر وقت یکشنبه چهاردهم مرداد هشدار داد.

در این مدت وزش باد نسبتا شدید تا شدید همراه با خیزش و نفوذ گرد و خاک را خواهیم داشت.

 نفوذ و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد، کاهش کیفیت هوا، کاهش کیفیت دید افقی در جاده‌های مواصلاتی، احتمال اختلال در حمل و نقل جاده‌ای و آسیب دیدگی تجهیزات حساس به وزش باد و گرد و خاک و احتمال خسارت دیدن محصولات کشاورزی و خطر حادثه در صعود به ارتفاع از اثرات این مخاطره است.

احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، خودداری از صعود به ارتفاعات با شیب زیاد و خودداری از توقف در کنار سازه‌های موقت ساختمان نیمه کاره یا درختان کهنسال ضروری است.

در روز‌های شنبه و یکشنبه اجرای تمهیدات لازم جهت محافظت از تجهیزات حساس به وزش باد و گرد و خاک، اجرای تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت احتمالی به بخش کشاورزی، حصول اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از پرواز با هواگرد‌های سبک با استفاده از دستگاه‌های پرنده کوچک، الزامی است.

هشدار زرد به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه‌ای است.

هشدار نارنجی به معنای اقدام ضروری و احتمال زیاد خسارت گسترده است و هشدار قرمز هم به نشانه اقدام ضروری و همه جانبه و خسارت گسترده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار