مسئول واحد بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۱۲۵ بیمار تالاسمی در استان شناسایی شده است که سنندج با ۴۷ نفر بیشترین تعداد بیمار را دارد.

لیلا قنبری گفت: از آمار ذکر شده بیشترین بیماران مربوط به سنندج با ۴۷ نفر و کمترین در دهگلان با دو بیمار است.

وی بابیان اینکه از مجموع بیماران شناسایی شده در استان ۶۰ نفر زن و ۶۵ نفر مرد است،گفت: ۱۸ بیمار مبتلا به تالاسمی زیر ۲۰ سال و ۱۰۷ بیمار بالای ۲۰ سال است.

مسئول واحد بیماران خاص در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: ۰.۶ درصد از کل بیماران تالاسمی کشور به استان کردستان اختصاص دارد.

قنبری بیان کرد: به منظور پیشگیری از تولد نوزادان مبتلا به تالاسمی، بهبود کیفیت زندگی بیماران و دسترسی آنها به خدمات درمانی، اقداماتی از جمله تجهیز مراکز درمانی، تامین خون، تامین دارو، پوشش هزینه‌های درمانی و خدمات تکمیلی انجام شده است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در منطقه غرب کشور تنها دانشگاهی است که تمامی بیماران تالاسمی به خدمات دارویی و درمانی دسترسی دارند.

 قنبری با اشاره به به تجهیز مراکز درمانی در استان گفت: هفت مرکز درمانی تالاسمی در استان با فضا و کادر درمانی مجزا به بیماران خدمات ارائه می‌دهند.

 مسئول واحد بیماران خاص در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: سال گذشته ۴ هزار و ۹۵۰ کیسه خون برای تزریق به بیماران تالاسمی به این مراکز درمانی ارسال شد و این خون‌ها از نظر ویروسی و گروه خونی کاملاً بررسی شده است.

برچسب ها: تالاسمی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.