مدیرکل انتقال خون استان یزد، اجرای‌ طرح سپاس در مراکز اهدای خون شهرستان‌های اردکان و میبد خبر داد.

سیدمحمدرضا آقائی‌میبدی مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به نهم مرداد روز ملی اهدای خون و اهمیت دستاورد‌های اداره کل انتقال خون استان یزدگفت: همزمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون طرح سپاس یا پذیره نویسی سلول‌های بنیادی خونساز در مراکز اهدای خون شهرستان‌های اردکان و میبد اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به آموزش‌های لازم و آماده شدن شرایط، مراکز اهدای خون شهرستان‌های اردکان و میبد قابلیت پذیرش اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خونساز را دارند. 

آقائی‌ با اشاره به اینکه شرایط پذیره نویسی سلول‌های بنیادی خونساز تقریبا همان شرایط اهدای خون هست، افزود: اهداکنندگان خون ۱۸ تا ۵۰ ساله، در هنگام اهدای خون می‌توانند در این طرح شرکت کنند و در نجات جان بیماران گامی بلند بردارند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: یکی از روش‌های درمان بیماری‌ها و بدخیمی‌های خون، پیوند سلول‌های بنیادی خونساز به بیماران می‌باشد که هر فرد با اهدای اندکی از خون خود و شرکت در این پذیره نویسی می‌تواند کمک مناسبی برای بیماران جهت یافتن اهداکننده مناسب از میان افراد غیرخویشاوند باشد.

آقایی در ادامه افزود: مردم استان یزد از لحاظ درصد جمعیت حضور برای اهدای خون و اهدای خون مستمر، رتبه دوم در کشور را دارا هستند و با همراهی خوب آنان، هیچ بیماری در استان یزد معطل خون نمی‌ماند. آقائی گفت: اهدای خون اقدامی تأثیرگذار برای سلامت خود فرد است و بر سلامت فردی، روانی، معنوی و اجتماعی افراد تأثیر مثبت دارد.
 

وی در پایان گفت: ۹۲ نفر به‌عنوان سرباز گمنام سلامت در اداره کل انتقال خون استان یزد فعالیت دارند، که خون مورد نیاز تمام بیمارستان‌های استان را تأمین می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار