یزد؛

اهدای خون 14 هزار یزدی در سال جاری

در چهار ماهه نخست امسال 14 هزار نفر در استان یزد خون اهداء کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر کل سازمان انتقال خون یزد اظهارکرد: متوسط اهدای خون در کشور 27 در هزار و این رقم در استان یزد 38.5 در هزار است که این نشان از عمق مشارکت مردم این استان در اهدای این امر خداپسندانه دارد.
 
نقی تقوایی با بیان اینکه این استان در سال گذشته افزون بر 41 هزار واحد خون اهدا کردند افزود: 17هزار نفر از مردم استان یزد در چهارماهه نخست امسال به پایگاه های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 14هزار نفر موفق به اهداء خون شدند. 

وی با اشاره به پاسخگویی 99 درصد نیازهای خونی بیمارستان های استان یادآور شد: شاخص های متوسط اهداء کنندگان مستمر خون (دوبار درسال )درکشور 52 درصد است و در استان یزد به 5/57 درصد رسیده است.

این مسئول تصریح کرد: بخاطر خدمات رسانی و کیفی بودن کار بیمارستان ها و پزشکان یزدی 45 درصد اشغال تخت های بیمارستانی این استان مربوط به خارج از استان است و به همین میزان تامین درخواست خون و فراورده های خونی بطور کامل تأمین شده است. 

مدیر کل انتقال خون یزد درخصوص تأسیس پایگاه انتقال خون در ابرکوه گفت: بخاطر استقبال مردم این شهرستان در اهدای خون، این امر از اولویت های اداره کل انتقال خون استان می باشد.
 
تقوایی خاطرنشان کرد: درصورت رفع نواقص ساختمان پایگاه انتقال خون شهرستان ابرکوه، تجهیز و تأمین نیازهای آن پایگاه و با پیگیری مجوز ستادی و تأیید آن، پایگاه انتقال خون این شهرستان افتتاح می شود.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار