سرپرست اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم از بهسازی ۲۵ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان جعفرآباد خبر داد و گفت: این طرح با اعتباری ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی اجرا شده‌است.

مجتبی مرادی گفت: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی و دامداری در شهرستان جعفرآباد، بهسازی و ارتقای ایمنی راه‌های اصلی و فرعی روستایی این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

 سرپرست اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم عنوان کرد: در این طرح، عملیات‌هایی همچون درزگیری پلیمری، روکش حفاظتی "چیپ سیل" و روکش آسفالت در ۲۵ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان اجرا شده‌است.

مرادی با اشاره به اجرای عملیات درزگیری پلیمری در ۶.۵ کیلومتر از راه‌های روستایی تقاطع الویرآباد- پاچیان و بستان‌آباد- حیدرآباد، گفت: همچنین روکش حفاظتی چیپ سیل در طول محور‌های خدرآباد، حسین‌آباد- محمدآباد- حیدرآباد، دولت‌آباد و عسگرلی اجرا شده‌است.

سرپرست اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم افزود: علاوه بر این، ۸.۸ کیلومتر از محور کریم‌آباد- بستان و مسیر تقاطع‌های عسگرلی- الویرآباد نیز با اجرای یک لایه آسفالت دانه‌بندی باز و یک لایه آسفالت "توپکا" بهسازی شده‌است.

مرادی با بیان اینکه این طرح از ابتدای تیرماه آغاز و طی یک ماه به پایان رسید، گفت: بهسازی راه‌های روستایی شهرستان جعفرآباد به ارتقای ایمنی تردد و بهبود دسترسی روستائیان به خدمات کمک شایانی خواهد کرد.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس قم از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده است؛ که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیر رسمی آن ۴۰ هزار نفر می‌باشد.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار