صندوق حمایت از توسعه زراعت در دیم‌زار‌های کشور با همکاری بانک رسالت، تسهیلات ویژه‌ای را برای کشاورزان دیم‌کار مازندرانی در نظر گرفته است.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران اعلام کرد: در جلسه‌ای با حضور باقری سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان و شریفی مهر دبیر ستاد مردمی سازی در امر دولت سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مردانی مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه زراعت در دیم زار‌های کشور، آهنگران معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، طالبی نماینده بانک رسالت استان حقیقی مدیر زراعت و نادری رئیس اداره فن آوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی و کارشناسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) موضوع تخصیص تسهیلات بدون بهره بانک رسالت جهت خریداری ادوات کشاورزی ویژه کشت دیم مورد بررسی قرار گرفت.

براساس اعلام مرادی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه زراعت در دیم‌زار‌های کشور، این صندوق موفق شده است با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با بانک رسالت، اعتباری به میزان ۲۰۰۰ میلیارد ریال را برای اعطای تسهیلات به کشاورزان دیم‌کار سراسر کشور تخصیص دهد.


در این طرح، هر یک از کشاورزان دیم‌کاری که عضو طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها بوده و در بانک رسالت حساب داشته یا نسبت به افتتاح حساب اقدام نمایند، می‌توانند از تسهیلات ۲ میلیارد ریالی بدون بهره و با بازپرداخت ۳۶ ماهه برای خرید ادوات کشاورزی بهره‌مند شوند.


مرادی افزود: سهمیه استان مازندران از این تسهیلات ۱۵ فقره در نظر گرفته شده است و کشاورزان متقاضی باید شرایط لازم از جمله تایید اعتبارسنجی را دارا باشند. همچنین، این تسهیلات به کشاورزانی تعلق خواهد گرفت که پیش‌تر از تسهیلات بانک ملی در این طرح استفاده ننموده باشند.

شیوه‌ی اعطای تسهیلات:
- ۷۰ درصد قیمت ادوات کشاورزی تایید شده توسط صندوق توسعه دیم‌زار‌های کشور (تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان) توسط بانک رسالت به صورت تسهیلات پرداخت می‌شود.
- ۳۰ درصد باقی‌مانده را متقاضی باید به عنوان آورده پرداخت نماید.
- شرکت‌های تولیدکننده ادوات کشاورزی موظف هستند ظرف یک هفته پس از تکمیل وجه و پرداخت تسهیلات، دستگاه مربوطه را به متقاضی تحویل دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.