۳ سهمیه تنیس روی میز ایران با تلاش و همت ورزشکاران و بدون دخالت هیچ فرد و گروهی بدست آمد.

تنیس روی میز ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس امشب رقابت‌های خود را آغاز می‌کند و این در حالی است که جدای از هر نتیجه‌ای که بدست بیاید ۳ ورزشکار تنیس روی میز ایران موفق‌ترین صعود در ادوار المپیک را داشته‌اند.

شاید در دوره‌های قبلی المپیک به ویژه در ریو، ما ۳ سهمیه کسب کرده بودیم، اما روال گرفتن سهمیه در آن دوره قابل قیاس با ۳ سهمیه این دوره از رقابت‌ها در پاریس نیست.

در این دوره از رقابت‌ها نیما عالمیان با وجود اینکه در رنک جهانی از نوشاد عقب است، اما با پیروزی مقابل برادرش موفق به کسب سهمیه شد و ندا شهسواری بانوی تنیس روی میز ایران نیز در رقابت‌های آسیای میانه با پیروزی ۴ بر ۳ بر نماینده قزاقستان توانست جواز حضور در المپیک را کسب کند.

نوشاد عالمیان

از سوی دیگر نوشاد عالمیان با حضور متعدد در رقابت‌های بین المللی و با توجه به رنکینگ اعلامی از فدراسیون جهانی جواز حضور در این رقابت‌ها را بدست آورد.

نوشاد عالمیان به همراه ۱۲ ورزشکار دیگر موفق شدند جواز حضور در المپیک را از طریق رنکینگ بدست بیاورند.

امشب در اولین روز این رقابت‌ها در تنیس روی میز و در مرحله یک سی و دوم نهایی انفرادی از ساعت ۲۱:۳۰ نوشاد عالمیان با اوموتایو از نیجریه روبرو می‌شود و ندا شهسواری در یک سی و دوم جدول اصلی انفرادی با پریتیکا پاواده از فرانسه از ساعت ۲۳ مسابقه می‌دهد.

پریتیکا پاواده با رنک ۱۸ جهان در حالی به مصاف ندا شهسواری می‌رود که نماینده ما در رنک ۳۹۳ حضور دارد و با توجه به میزبانی نماینده فرانسه کار برای ندا شهسواری دشوار است.

نوشاد عالمیان، اما با حریف نیجریه‌ای رقابت می‌کند که با رتبه ۱۰۱ در رنک جهانی حضور دارد و نماینده ما در رنک ۵۱ قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار