در ساعات صبحگاهی شرایط جوی و دریایی نسبتا آرام و در ساعات بعدازظهر و شب ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان ،در ساعات صبحگاهی در مناطق ساحلی و جزایر خلیج فارس مه صبحگاهی، در سایر مناطق غبار محلی و در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات استان رشد ابر با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

در ساعات بعدازظهر در جزایر خلیج فارس و محدوده تنگه هرمز وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی -شمال غربی (در محدوده ۴۵ کیلومتر بر ساعت) سبب مواج شدن دریا تا ساعات شب خواهد شد.

توصیه می‌شود شناور‌های سبک از تردد دریایی در قشم، هرمز، لارک، هنگام، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی و همچنین غرب جزیره لاوان خودداری نمایند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌های مسافربری در بنادر مرکزی استان صورت پذیرد. 

 در ساعات بعدازظهر و شب افزایش موقتی سرعت باد و بروز گردوخاک در مناطق مرکزی استان و محدوده تنگه هرمز دور از انتظار نخواهد بود.

از روز دوشنبه با تغییر سوی باد در دریای عمان و افزایش سرعت باد‌های جنوب شرقی، دریا در محدوده جاسک و شرق تنگه هرمز نسبتا مواج خواهد شد.

 به لحاظ دمایی طی روز جاری و یکشنبه ماندگاری هوای گرم در سطح استان پیش بینی می‌شود، از روز دوشنبه موقتا از میزان دما در طول روز کاسته خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.