مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی گفت: در سه ماهه نخست سال حدود ۱۱۲ میلیارد تومان از محل مالیات به بخش‌های مختلف استان پرداخت شده است.

کریمدادی مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی گفت: از بابت مالیات ارزش افزوده‌ای که دریافت می‌شود تا پایان ۱۴۰۲ نرخ مالیات عوارض ارزش افزوده ۹ درصد بوده که از این میزان یک درصد مالیات سلامت، ۴ درصد تحت عنوان عوارض و ۴ درصد تحت عنوان مالیات است.

او با بیان اینکه مالیات سلامت به حساب بهداشت و درمان واریز می‌شود، افزود: پارسال مبلغ ۱۷۷ میلیارد تومان از محل مالیات به حوزه بهداشت و درمان استان واریز شده است.

کریمدادی با اشاره به اینکه ۴ درصد عوارض پارسال مبلغ ۲۵۲ میلیارد تومان بوده که به حساب شهرداری‌های استان واریز شده و ۳۱ شهرداری استان از این حیث بهره‌مند شده‌اند، عنوان کرد: از مجموع این میزان ۱۱۸ میلیارد تومان سهم شهرداری بیرجند بوده که بر اساس سرانه جمعیتی هر شهرستانی این عوارض توزیع می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی بیان کرد: پارسال مبلغ ۱۳۷ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان بر اساس سرانه جمعیتی هر روستا واریز شده است.

او ادامه داد: مستقیماً این میزان به حساب دهیاری‌ها واریز شده است.

کریمدادی با بیان اینکه برای روستا‌های فاقد دهیاری قریب به ۱۳ میلیارد تومان با حساب فرمانداری‌های استان واریز شده است، اظهار کرد: این اعتبارات با نظر فرمانداران در بین این روستا‌ها توزیع می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در حوزه عشایری نیز قریب به ۴۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ به حساب اداره کل امور عشایری استان واریز شده که بر اساس سرانه جمعیت توسط اداره کل امور عشایری در بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

او با اشاره به اینکه امسال هم نرخ مالیات بر ارزش افزوده یک درصد اضافه شده که تحت عنوان متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و صندوق فولاد بوده است، گفت: در سه ماهه اول امسال قریب به ۶۳ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌های استان، حوزه دهیاری‌ها ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، روستا‌های فاقد دهیاری ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون و در حوزه عشایری ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان واریزی در استان صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید


کریمدادی افزود: مجموع واریزی‌های اداره کل امور مالیاتی استان در سه ماهه اول امسال در تمام بخش‌ها حدود ۱۱۲ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی ادامه داد: این میزان اعتبار بر اساس سرانه جمعیتی توزیع و صرف زیرساخت و مباحث عمرانی شهرها، حوزه عشایری و روستا‌ها می‌شود.

او به فرآیند مالیات ستانی اشاره و بیان کرد: ابتدا حساب رس ارشد مالیاتی با رئیس گروه مالیاتی بر اساس شواهد و قرائن و اطلاعیه‌هایی که از سوی سازمان با تراکنش‌هایی که برای فرد از سوی سامانه‌های بانک مرکزی و حساب‌های تجاری که فرد به سازمان امور مالیاتی اعلام کرده و خرید و فروش‌هایی که از طریق معاملات ۱۶۹ برای فرد اعلام می‌شود مورد راستی آزمایی قرار می‌گیرد و فرآیند رسیدگی استارت آن آغاز می‌شود.

کریمدادی عنوان کرد: همچنین دعوت نامه‌ای به خود فرد ارسال می‌شود تا مدارک و مستندات هزینه‌ای اگر دارند برای سازمان امور مالیاتی آورده، چون در آنها به طور شفاف اعلام می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بعد از رسیدگی برگ مطالبه مالیاتی وقتی صادر شد مودی اگر از طریق درگاه الکترونیکی این ابلاغ را بدست آورد ۳۰ روز وقت دارد یا اگر حضوری باشد می‌تواند ظرف ۳۰ روز شکایت خود را انجام دهد که در این مرحله رئیس اداره امور مالیاتی ۴۵ روز وقت دارد که مالیات فرد را مورد بازبینی قرار دهد.

او تصریح کرد: اگر در این مرحله توافق نشد این فرد می‌تواند به هیأت حل اختلاف بدوی مراجعه کند و اگر بازهم نظر فرد جلب نشد می‌تواند باز به هیأت تجدید نظر و اگر بازهم در این هیأت رأی که مورد نظر فرد بوده را بگیرد به شورای عالی مالیات هیأت ۲۵۱ مکرر و در نهایت به دیوان عدالت اداری شکایت کند.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.