بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ما نباید از رفتن بازیکنان ناراحت شویم بلکه باید از سوء مدیریت نگران باشیم.

رضا جباری پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره وضعیت سرخپوشان اظهار کرد:   تیم پرسپولیس در ۷ سال اخیر ۱۴ جام برده است و نسبت به دستاورد‌ها و اصول و برنامه‌های مدیریت پرسپولیس با هم جور در نمی‌آید و باعث نارضایتی من و بسیاری از هواداران شده است. اندکی از هواداران راضی هستند و آنها نیز قابل احترام هستند، اما از نظر من به لحاظ ساختاری و مدیریتی، تیمی که قهرمان شده باید شاکله اش حفظ  و تقویت شود،   چون امسال ما در لیگ نخبگان آسیا هم باید شرکت کنیم و کار سختی است. البته ما ۶، ۷ بازیکن خود و ۵۰، ۶۰ درصد ساختار تیم را از دست دادیم  را از دست دادیم. من الکی بیایم تعریف و تمجید کنم که چه شود؟

جباری درباره جدایی بیرانوند، ترابی و اسماعیلی فر از پرسپولیس را چطور می‌بیند، گفت: هر کسی که می‌خواهید قضاوت کنید باید جای آن فرد قرار بگیرید نه با دیدگاه و نظرات بنده که نسبت به بیرانوند دارم. اگر شما به گذشته برگردید و بگویید که آیا شما پرسپولیس را ترک می‌کنید. من می‌گویم هرگز پرسپولیس را ترک نمی‌کنم. البته من جای بیرانوند نیستم که ببینم او فقط به خاطر پول، پرسپولیس را ترک کرده است.  چرا نیم فصل دوم الحاقیه به قرارداد بیرانوند اضافه شده است؟ اگر ما گاف مدیریتی نمی‌دادیم شاید امروز بیرانوند در پرسپولیس بود  و شاید هم نبود. ما چرا گاف مدیریتی دادیم و اشتباه کردیم و این اسلحه را به بیرانوند دادیم تا استفاده کند. از دید من اشکال است. مدیریت پرسپولیس چرا این اشتباه را کرد. به بیرانوند هم اشکال وارد است، اما به مدیریت هم اشکال بیشتری وجود دارد. در مورد بازیکنان دیگر هم می‌گویم شما باید جای آنها قرار بگیرید تا بفهمید چرا این تصمیم را گرفتند. در هر صورت مگر ما نمی‌گوییم بزرگتر از پرسپولیس وجود ندارد پس از رفتن بازیکنان نباید ناراحت شویم. ما باید از سوء مدیریت نگران باشیم.  ما گاف‌های مدیریتی زیادی داشتیم که این بازیکنان را از دست دادیم.

او افزود: اگر مدیریت همه تلاشش را کرده و بازیکنان رفته اند، سرش بالا است. ۵ هفته قبل از اینکه لیگ به پایان برسد، همه دیدند که بیرانوند، ترابی و اسماعیلی فر به مراسم ختم زنوزی رفتند و همه فهمیدند که چرا این ۳ بازیکن به این مراسم رفته اند. به هر حال گفتند برای تیم حاشیه درست نکنید در صورتی که حاشیه‌ای نبود. ما خواستیم که قرارداد این ۳ بازیکن تمدید شود که امروز شاهد این اتفاقات نباشیم.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه در زمان بازیگری اش فساد در فوتبال رخ داده بود، گفت: بله، من در دوران فوتبالم فساد زیاد دیده ام. حتی زمانی که من بازی می‌کردم تلفنی با من صحبت کردند، فلان مبلغ را بده که تو در لیست ۲۳ نفره تیم ملی بگذاریم و فلان مبلغ را بده تا در تیم ملی بازی کنی. من نمی‌گویم که به اندازه الان بود.

او درباره اینکه فکر می‌کند اتفاقی بیفتد و با فساد در فوتبال مبارزه شود، گفت: با نوع برخورد‌هایی که می‌بینم فکر نمی‌کنم که جلوی فساد در فوتبال گرفته شود. اگر روزی برخورد جدی با فاسد‌ها شود و با کدخدامنشی  مسائل را حل نکنیم، فوتبال درست می‌شود. با این روندی که هست به نظرم چیزی درست نمی‌شود.

جباری درباره اینکه کسی که به او زنگ می‌زد از کادر فنی تیم ملی بود از بیرون بود، گفت: نه، همیشه آدم‌هایی هستند که حاشیه درست می‌کنند. هیچ اسمی هم از آنها برده نمی‌شود. همین الان هم همان آدم‌ها کنار فوتبال هستند و حتی شما هم آنها را نمی‌شناسید. آنها رابطین افراد قرار می‌گیرند. ما به ایجنتی که کارش این است اتهامی وارد نمی‌کنیم. ایجنتی یک شغل است و در همه جای دنیا وجود دارد که بازیکن را معرفی می‌کند و پولش را می‌گیرد، اما دلال‌ها می‌آیند و از فضای بین مدیریت و بازیکن و ایجنت رسمی سواستفاده می‌کنند. اکنون فساد در فوتبال نسبت به زمان ما بیشتر است، اما به راحتی می‌شود با آن برخورد کرد.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه نظرش درباره مدیریت  رضا درویش در پرسپولیس چیست، گفت: من با شخص درویش هیچ مشکلی ندارم و ایشان نیم فصل دوم پارسال یارگیری بسیار خوبی کرد و من از او تعریف و تشکر کردم. اکنون هم اگر کار درستی انجام بدهد به عنوان کسی که به پرسپولیس کمک کرده، قطعا از او تشکر می‌کنم. اما اگر من می‌بینم که یکسری اشتباهات انجام می‌شود، نمی‌توانم تعریف کرده و صبرکنم، چون یک ماه دیگر به بازی‌ها مانده است. ما نسبت به چیزی که از دست دادیم تشکر کنیم. ارزیابی ام این است که ما عقب هستیم، اما خدا کند این تیم بهترین اتفاقات  با مدیریت درویش  و بازیکنان فعلی برایش رخ بدهد. آرزوی قلبی ام به عنوان یک پرسپولیسی این است که تیمم موفق و قهرمان شود. اما ارزیابی ام از نقل و انتقالات و نوع مدیریتی که در این مدت بوده مثبت نیست.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار