مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان از مصرف ۸۵۰ مگاوات برق در این استان خبر داد.

مهران امیری ، اظهار داشت: در لرستان حدود ۷۲۰ هزار مشترک برق داریم.

وی با بیان اینکه میزان مصرف برق در استان حدود ۸۵۰ مگاوات است، عنوان کرد: از این میزان، تقریباً ۵۵۰ مگاوات توسط مشترکان خانگی مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با تأکید بر اینکه عمده مصرف برق استان در حوزه مشترکان خانگی است، افزود: در حوزه صنعت نیز حدود ۸۰ تا ۹۰ مگاوات برق مصرف می‌شود.

امیری، بیان داشت: همچنین در حوزه کشاورزی استان بین ۱۱۰ تا ۱۳۰ مگاوات برق مصرف می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این میزان مصرف برق در ساعت‌های مختلف متفاوت است، اما اوج مصرف برق در استان این میزان است، تصریح کرد: در حوزه تجاری استان نیز حدود ۵۰ مگاوات برق مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان، گفت: در حوزه اداری نیز بین ۳۰ تا ۳۵ مگاوات برق مصرف می‌شود.

امیری در ادامه سخنان خود با اشاره به میانگین مصرف برق در استان از نظر پیک مصرف، عنوان کرد: یک درصد از میزان مصرف برق کشور مربوط به استان لرستان است.

وی، ادامه داد: اما از نظر استاندارد مصرف، نسبت به کشورهای هم‌جوار و پیشرفته سرانه مصرف بالاتری داریم، چون دو تا سه برابر سرانه استاندارد ما مصرف برق داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان یکی از دلایل این امر را ارزانی تعرفه برق عنوان کرد و گفت: الان هزینه مصرف برق خیلی در سبد خانوار اثرگذار نیست.

امیری با بیان اینکه همچنین استفاده از وسایل برقی غیراستاندارد یکی دیگر از دلایل بالابودن مصرف برق در کشور و استان برشمرد.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.