سومین سوگواره منطقه‌ای نمایش‌های آئینی مذهبی با عنوان «نی ناله» با معرفی برگزیدگان در تبریز پایان یافت.

هیات داوران این جشنواره در بخش صحنه ای، نمایش‌های یغما از تبریز و هنگامه‌ای که آسمان را شکافت از زنجان و در بخش میدانی، شبیه خوانی دردانه حضرت زهرا (س) و نوجوان لاله کفن از شهرستان مرند را به عنوان آثار برگزیده به سوگواره‌های ملی معرفی کرد.

جایزه‌های برتر طراحی صحنه، گریم، نویسندگی و کارگردانی این سوگواره به نمایش یغما و جایزه موسیقی به نمایش ابلیس هر دو از تبریز تعلق گرفت و جایزه‌های رتبه نخست بازیگری زن و مرد هم به ترتیب به حدیثه راد از ارومیه و رضا یاوری از زنجان اعطا شد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور و فرماندار تبریزاز نقش هنر به ویژه هنر‌های نمایشی در ماندگاری قیام عاشورا سخن گفتند.

از ۶۴ اثر ارسالی از استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، آذربایجان غربی، اردبیل و همدان به دبیرخانه سوگواره در دو بخش صحنه‌ای و میدانی، ۲۰ اثر در ۴ روز برگزاری سوگواره ارائه شد.

سومین سوگواره منطقه‌ای «نی ناله» با هدف رونق بخشی به جریان نمایش‌های مردمی، ترویج تئاتر دینی و مذهبی، صیانت از نمایش‌های بومی و ملی، تاثیر عاشورا بر فرهنگ اسلامی ایرانی، ترویج روحیه مقاومت، ترویج نهضت قیام حسینی و تکریم حجاب و عفاف عاشورایی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.