وحیدی گفت: دشمنان بعد از اینکه در سال ۱۴۰۱ به اهداف خود دست نیافتند به طراحی ترور روی آوردند، اما حیله آنها عملیاتی نشد.

احمد وحیدی وزیر کشور در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های وزارت کشور امنیت است. ما از چند طراحی مختلف دشمن توانستیم به خوبی عبور کنیم که یکی از آنها جنگ ترکیبی ۱۴۰۱ بود که یکی از پیچیده‌ترین و فنی‌ترین طرح‌هایی بود که دشمن طراحی کرده بود.

وی افزود: با وجود این طراحی‌ها با کار‌های خوبی که در مجموعه شورای امنیت و وزارت کشور صورت گرفت، توانستیم این موضوع را به خوبی کنترل کنیم و پشت سر بگذاریم. دشمن سال بعد نیست تلاش داشت یک بحران دیگر برای ما درست کند که با تلاش وزارت کشور این اتفاق در نطفه خفه شد.

وحیدی تصریح کرد: همچنین در مبحث تغییر قیمت نرخ ارز ترجیحی در گذشته اتفاقات نامناسبی را در کشور شاهد بودیم، اما در این دوره با تکلیفات قانونی و شجاعت آیت الله رئیسی برای اصلاح سیستم اقتصادی کشور تقریباً هیچ حادثه‌ای نداشتیم و بسیار مدیریت خوبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: دشمنان بعد از اینکه در سال ۱۴۰۱ به اهداف خود دست نیافتند به طراحی ترور روی آوردند، اما حیله آنها عملیاتی نشد.

وحیدی بیان کرد: در همین مدت شاهد حجم زیادی از حضور کسانی در خیابان‌ها بودیم که ناراضی بودند، اما با وجود همه اینها با مدیریت مناسب حتی خون از بینی یک نفر نیامد و به خوبی این مسئله را مدیریت کردیم.

 وزیر کشور متذکر شد: یکی از موضوعات شیطنت‌هایی بود که برای مسمومیت دانش آموزان صورت گرفت که با مدیریت این مسئله را نیز پشت سر گذاشتیم.

وی اظهار کرد: در حوزه سیاسی چند مسئله مهم داشتیم که یکی از آنها ساماندهی کشور بود به هر حال ساماندهی استانداری‌ها، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها صورت گرفت و در استان‌ها و فرمانداری‌ها یک جریان بسیار قوی و فعال شکل گرفته که این از دستاورد‌های دولت شهید رئیسی است و امروز استانداران و فرمانداران بسیار پرتلاشی را در مسند کار داریم.

وحیدی گفت: همچنین ما پنج انتخابات را انجام دادیم که مورد تایید رهبر معظم انقلاب به لحاظ سلامت و امنیت قرار گرفت که این یک دستاورد مهم برای دولت شهید رئیسی است. ۱۵ شهرستان جدید ایجاد شد و سه استان جدید نیز پیشنهاد شد که در دستور کار قرار دارد که فرصت نشد به صحن دولت بیاید.

وی ادامه داد: راه‌اندازی خانه احزاب مدتی متوقف شده بود، اما در این دوره برای تحکیم تحزب جلسات زیادی داشتیم. نزدیک ۲۷ حزب و جبهه جدید در این دوره به تصویب رسید. ما تقریبا ۹ مجموعه را ایجاد کرده‌ایم تا بتوانیم آسیب‌های اجتماعی را کنترل کنیم.

وحیدی بیان کرد: همچنین در سایر حوزه‌های اجتماعی مانند طلاق و خودکشی به طور جدی گام برداشتیم و هر ماه شورای اجتماعی برگزار کردیم و امیدواریم که با ادامه این زیرساختی که ایجاد شده بتوانیم نتیجه خوبی را داشته باشیم.

وی  تصریح کرد: یکی از مشکلات بزرگ ما فرسودگی ناوگان شهری بود که در این دوره با حمایت دولت کار‌های بزرگ صورت گرفت و نزدیک ۳۰۰۰ وسیله نقلیه جدید به ناوگان اضافه شد.

وزیر کشور در پایان گفت: در دو سال گذشته اربعین بسیار خوبی را برگزار کردیم و همه مردم راضی بودند که این ثمره زحمت همه دستگاه‌ها است. همچنین تقاضای بحران کار‌های بسیار مهمی صورت گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
خداوند خیر بدهد هر کسی را که برای کشور کار می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
هر چه بود تمام شد .
تاریخ قضاوت خواهد کرد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
حالا هی نق بزنید آیا وظیفه ماها نق زدن است پس نق...... نق.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
بزرگترین خیانت امنیتی این دولت حضور بی حساب و کتاب افغانستانی ها در ایران بود که تازه الان تصاویری از نوک این کوه یخ بیرون زده داره دیده میشه و آثار زیان بارش سال های آینده روشن تر و دیده خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
برای اینها تنها چیزی که مهم نیست ایران و ایرانیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
آخرش نگفتی پنجشیری چی شد؟
یا فکری به حال خروج حداکثری اتباع نکردید ، که یلخی وارد کشور شده اند
Germany
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
برادرعزیزو گرانقدر جناب آقای وحیدی وزیر محترم کشورگاهی از گوشه و کنارکشوردر شهر یا روستا شنیده میشود شهردار یا دهیار منتخب پدر یا برادر او عضو شورای شهر و روستاه میباشدبنابراین کسانیکه از طرف مردم به شورای اسلامی شهرو روستا رای میدهند و نمایندگانی را در شورا انتخاب میکنند نباید پدر و برادر خود که بستگان درجه یک محسوب شوند بعنوان شهردار یا دهیار انتخاب کنند اگر قانون است باید اصلاح شود و گرنه نسبت به مردم ظلم و بی عدالتی میشود از جنابعالی در درخواست عاجلاانه داریم دستور بفرمایند اقدامات لازم انجام گیرد خداوند یار و یاورتان باشد انشا الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
چرا قیمت ارز و دلار کنترل نمیشه اینقدر زحمت می کشید کمی بفکر مردم باشید سفره مردم خالیه دارند داغون میشن زیر بار تورم وگرانی
Italy
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
ای بابا اینا که هیچ حیله شون عملیاتی نشد که
آخرین اخبار