وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های این کشور مانوری با موشک‌هایی که قابلیت هسته‌ای شدن را دارند، برگزار کرده است.

وزارت دفاع روسیه از برگزاری مانور با موشک‌های بالستیک قاره‌پیما «یارس» که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند، خبر داد.

براساس گزارش آناتولی، در بیانیه کتبی این وزارتخانه که روز سه شنبه منتشر شد، آمده است که مانور‌های برنامه ریزی شده قبلی شامل مانور‌های مختلفی با موشک‌انداز‌های متحرک زمینی یارس بود، انجام شده است.

این مانور‌ها دومین مانور در نوع خود در عرض یک ماه است، زیرا پیش از آن مانور‌هایی در ۵ جولای (اواسط تیرماه) سال جاری برگزار شد.

 شایان ذکر است موشک‌های یارس که توانایی انجام حملات هسته‌ای را دارند، بردی در حدود ۱۲ هزار کیلومتر دارند و توسط سامانه‌های پدافندی قابل شناسایی نیستند و می‌توانند بین ۳ تا ۶ هدف را به طور همزمان مورد اصابت قرار دهند.

شایان ذکر است پس از واکنش کرملین به اظهارات مقامات ارشد غربی در مورد جنگ اوکراین و هشدار مسکو نسبت به عمیق‌تر شدن تنش‌ها با غرب، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه ۶ مه (۱۷ اردیبهشت) اعلام کرد که این کشور قصد دارد رزمایش‌هایی را با هدف شبیه‌سازی استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در میدان نبرد برگزار کند.

به نظر می‌رسد این مانورهای روسیه هشداری برای متحدان غربی اوکراین در مورد درگیر شدن عمیق‌تر در جنگ در اوکراین باشد. برخی از شرکای غربی اوکراین پیشتر در مورد دامن زدن به مناقشه ابراز نگرانی کرده‌اند و آن را امکانی برای وقوع جنگ بین ناتو و روسیه دانستند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار