سه شنبه‌های هر هفته یک کتاب با موضوع مختلف به مردم چهارمحال و بختیاری معرفی خواهد شد.

این هفته کتابی با عنوان ظفر روایت زندگی شهید ظفر خالدی، رزمنده ۱۲ ساله و نوجوان‌ترین شهید دفاع مقدس، اثر افسانه حیدری معرفی شد.

افسانه حیدری نویسنده کتاب گفت: فصل اول این کتاب، از زبان خواهر شهید است که بیشتر از منظر خانوادگی و حسی و عاطفی به موضوع نگاه می‌کند و تولد و سال‌های اولیه زندگی شهید ظفر خالدی در جمع خانواده و شکل‌گیری شخصیت شهید در محیط خانواده را توضیح می‌دهد. در فصل دوم، ویژگی‌های شخصیتی شهید ظفر خالدی از زبان دوستان و همکلاسی هایش روایت می‌شود و در فصل سوم، از زبان همرزمان و همسنگران شهید، چگونگی حضور این شهید در مناطق عملیاتی در قالب خاطرات بیان می‌شود. 


بیشتر بخوانید


شهید ظفر خالدی فرزند خدابخش در سال ۱۳۴۹ در روستای «تنگ کلوره» از توابع شهرستان لردگان، در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۶۱، هنگامی که ۱۱ سال بیشتر سن نداشت با کاروان اعزامی از شهرستان بروجن راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد.

این شهید بزرگوار در روز ۲۳ مردادماه سال ۶۱ در منطقه عملیاتی شلمچه، در سن ۱۱ سالگی همراه برادرش در یک سنگر در شب عملیات رمضان به فیض شهادت رسیدند و بعد از ۱۷ سال تفحص، پیکر این شهدا به زادگاهشان در شهرستان لردگان رجعت کرد.

این کتاب در معرفی الگو‌های شاخص دوران دفاع مقدس، جزو آثار برتر است و در ردیف کتاب‌های خواندنی و ماندگار قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار