کتاب کشاورزی کارآمد: چالش‌ها و فرصت‌ها به تصنیف دکتر محمودرضا تدین، استاد گروه زراعت دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد، منتشر شد.

پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: در معرفی کتاب آمده است: اگرچه، چالش‌های بخش کشاورزی، چندبعدی، چندسطحی، چندگانه و پیچیده هستند و پرداختن به همه آن‌ها در یک کتاب مقدور نیست، اما در این کتاب سعی شده است به چالش‌های بزرگ و آتی بخش کشاورزی که با موضوعاتی با گستردگی در سطح محلی، ملی، منطقه‌ای و جهانی مرتبط هستند، پرداخته شود.

موضوعات اثر‌های تغییر اقلیم بر خاک، آب، تولید گیاهان زراعی و باغی، دامپروری و شیلات مورد توجه قرار گرفته‌اند و راه‌ار‌های لازم ارائه شده است.


بیشتر بخوانید


وی افزود: موضوعاتی از جمله کشاورزی هوشمند اقلیمی، دیجیتالی، کشاورزی دقیق، فن‌آوری‌ها و تکنولوژی‌های مدرن، مکانیزاسیون و اتوماسیون در کشاورزی و افق‌های پیش رو، مسائل و جنبه ‎های حقوقی و کاربردی آن ها، تحلیل شده و به‎ مسائل کشاورزی دیم و فاریاب، آینده توسعه روستایی، تولید مواد غذایی، رشد جمعیت و امنیت غذایی، سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، روش‌های افزایش درآمد کشاورزان، اشتغال جوانان، تامین نهاده‌ها، تهدید آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز، رعایت الگو‌های کاشت، کاربری اراضی، کشاورزی قراردادی و خردشدن و یکپارچگی زمین‌های زراعی پرداخته شده است و برای مطالب مهم و راهبردی دیگر، تحلیل و ارائه راهکار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار