رئیس آموزش و پرورش اردکان گفت: مشکل کمبود زیرساخت آموزشی اردکان، نیازمند بازسازی و تجهیزات جدید است.

سید علی شاکر رئیس آموزش و پرورش اردکان با بیان اینکه شرایط آموزش و پرورش این شهرستان با وجود ۲۴ هزار دانش آموز بسیار ویژه شده است، گفت: 
بایسته فیزیکی مدارس تقریبا برای ۲ سوم جمعیت مهیاست و یک سوم دانش آموزان فضا کم دارند.

وی اظهار داشت: به گفته اداره کل نوسازی مدارس ۱۵۲ باب مدرسه‌ای که در اردکان دایر است بیش از ۳۰ درصد آن احتیاج به تخریب و بازسازی دارد.

او با بیان اینکه با توجه به شلوغی شهر و جمعیت بالای دانش آموزی از همین فضا‌های که باید بازسازی و استفاده کنیم، یادآور شد: شهرستان اردکان با افزایش جمعیت ناشی از مهاجر پذیری با مشکل کمبود زیرساخت آموزشی مواجه شده است.

مدیران صنعت فولاد ارفع بدون هیچ تبلیغاتی از سه سال گذشته کار باسازی و تعمیر مدارس را شروع کرده اند و به خرید برخی تجهیزات و کمک به پرسنل آموزش و پرورش اردکان پرداخته اند. 

رئیس آموزش و پرورش اردکان ادامه داد: هنرستان جوار کارخانه یکی از نیاز‌های دانش آموزانی است که تمایل دارند در رشته‌های فنی و حرفه و کاردانش تحصیل کنند.

شاکر با بیان اینکه اردکان به خاطر صنعتی شدن بیش از ۷۳ درصد دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش جذب شده اند، گفت: هنرستان‌های اردکان تجهیزات قدیمی و ناکافی هستند.

وی اظهار داشت: امیدواریم این صنعت با امضا تفاهم نامه به ساخت هنرستان جوارکارخانه‌ای بپردازد و خدمتی به جوانان این شهرستان نماید.

 مدرسه ۱۲ کلاسه ارفع با زمینی به متراژ ۵۰۴۰ مترمربع و با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال با حضور مسئولان استانی و کشوری در اردکان کلنگ زنی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار