فرماندار هلیلان از مهار آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های «بان تخت» این شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس برآورد اولیه حدود ۴۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی این منطقه خسارت دیده است.

کورش عیوضی اظهار کرد: آتش سوزی مناطق سخت گذر و ارتفاعات بان تخت» و «بالا دست» کهره شهرستان هلیلان بعد از ۲ روز با تلاش همه عوامل اطفای حریق، شب گذشته مهار شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون عوامل پایش و نیروهای منابع طبیعی برای جلوگیری از هر گونه آغاز مجدد این آتش سوزی در منطقه حضور دارند، ابراز کرد: وزش باد و پوشش گیاهی پرحجم منطقه، سخت گذر بودن و سقوط کنده‌های نیمه سوخته از ارتفاع به مناطق پایین‌دست از جمله عوامل طولانی شدن فرایند مهار این آتش‌سوزی طی ۲ روز گذشته بوده است.

فرماندار هلیلان با اشاره به اینکه در عملیات مهار این آتش سوزی از همه توان و ظرفیت‌های دستگاه‌های امدادرسان، خدمات رسان و نیروهای مردمی منطقه و سایر شهرستان‌ها و طبیعت دوستان استفاده شد، گفت: در اثر این آتش‌سوزی حدود بیش از ۴۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی " بان تخت" و " بالا دست" کهره شهرستان هلیلان حد فاصل استان‌های ایلام و کرمانشاه در حریق سوخت.

عیوضی با بیان اینکه در مهار این آتش‌سوزی از بالگرد هلال احمر برای انتقال و جابجایی عوامل اطفای حریق استفاده شد، تصریح کرد: تلاش نیروهای مردمی و طبیعت‌دوستان برای اطفای این حریق و حضور در منطقه ستودنی است.

وی با قدردانی از ستاد مدیریت بحران استان و استانداری ایلام در پیگیری برای اطفای این حریق، خاطرنشان کرد: از همه همشهریان عزیز هلیلانی درخواست می‌شود که هنگام حضور در طبیعت، از روشن کردن هر گونه آتش خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش، هنگام ترک طبیعت از خاموش کردن آن مطمئن شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.