معاون حل اختلاف دادگستری ایلام گفت: سه فقره پرونده نزاع دسته جمعی این استان، در قالب پویش «به احترام امام حسین (ع) می‌بخشم» به صلح و سازش ختم شد.

جبار سپهری گفت: با شروع ایام ماه محرم و آغاز پویش «به احترام امام حسین (ع) می‌بخشم» با تلاش و کوشش اعضای شعبه اول شورای حل اختلاف شهرستان سیروان سه فقره پرونده با موضوع نزاع دسته جمعی که بین بیش از ۹ خانواده در این شهرستان و روستاهای اطراف صورت گرفته و منجر به تشکیل پرونده‌های متعددی در شعبات دادگستری شده بود، به صلح و سازش ختم شد.

وی افزود: در اردیبهشت ماه سال جاری در یک درگیری که بین جوانان محله‌ای در شهرستان سیروان و اهالی روستاهای مجاور اتفاق افتاد، تعداد بیش از ۲۶ نفر مجروح شدند و جراحت چهار نفر از متهمین پرونده نیز وخیم اعلام شد.

سپهری ادامه داد: این پرونده در شعبه ۲ دادگاه سیروان رسیدگی می‌شد که پس از ارجاع به شورای حل اختلاف سیروان با تلاش اعضا و بزرگان شعبه اول شورای حل اختلاف شهرستان سیروان طی هفت جلسه در شعبه و جلسات متعدد دیگر در منزل شاکیان، به صلح و سازش ختم شد.

وی یادآور شد: شورای حل اختلاف با ایجاد سازش میان طرفین دعوا، موجب پیشگیری از وقوع اختلافات و دعاوی بیشتر می‌شود که طبیعتاً کاهش پرونده‌های قضائی را نیز به دنبال دارد.

معاون حل اختلاف دادگستری استان ایلام خاطرنشان کرد: وجود اعضای شورای حل اختلاف و همیاران صلح، کاهش خشونت‌ها و اختلافات و همچنین امکان همزیستی مسالمت‌آمیز برای ساکنان یک منطقه را فراهم می‌کند.

برچسب ها: دادگستری ، صلح و سازش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.